سه شنبه 20 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش جواد لاريجانی به سخنان علی مطهری

خبرگزاری آريا- اظهارات روز دوشنبه نماينده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی درباره بدرفتاری با زندانيان سياسی بازتاب وسيعی در رسانه های خارجی و ضدانقلاب داشت.

به گزارش آريا به نقل از پايگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر علی مطهری در واکنش به اعلام جرم دادستان تهران عليه او درباره اظهارات اخيرش در خانه ملت به يک خبرگزاری گفته است : آقای دادستان از فرط بيکاری و يا تحت فشار دولت اين حرف را زده، چون ايشان را آدم عاقل و معتدلی می‌دانستم که در برخی موارد دستش بسته است، بهتر است ايشان (دادستان تهران) به رفتارهايی که با زندانيان سياسی و خانواده‌های آنها می‌شود، پايان دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين در بخش ديگری از همين اظهارات به جعفری دولت آبادی توصيه کرده است که تکليف پرونده برخی از جمله جوادلاريجانی را مشخص کند.درهمين خصوص پايگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر مصاحبه ای با محمدجواد لاريجانی دبيرستاد حقوق بشر انجام داده است که عينا در ادامه می آيد:

* آقای مطهری نماينده مردم تهران روز دوشنبه در مصاحبه با يک خبرگزاری گفته است که در ايران با زندانيان سياسی بدرفتاری می شود. شما بعنوان دبير ستاد حقوق بشر از اين بدرفتاری ها اطلاع داريد؟ اگر چنين است ستاد حقوق بشر در اين باره چه اقداماتی انجام داده است؟
- ابتدا بايد تعريفی از زندانی سياسی ارائه کرد و بعد براساس آن قضاوت کرد که آيا اين سخن درست است يا خير؟ زندانی سياسی يعنی کسی که در چارچوب قوانين، فعاليت سياسی کرده اما او را به ناحق به زندان انداخته اند چرا که حاکمان و گردانندگان نظام کار او را دوست نداشته اند. براساس اين تعريف در نظام جمهوری اسلامی هيچ زندانی سياسی وجود ندارد يعنی کسی نيست که فعاليت سياسی قانونی انجام داده باشد و چون حکومت از کار او خوشش نمی آمده و آن را دوست نداشته به زندان افتاده باشد.
اين اتهامی است که دشمنان نظام ما از امريکا و اسرائيل گرفته تا ضد انقلاب داخل و خارج از جمله منافقين و تروريست ها از روز اول پيروزی انقلاب تا کنون وارد می کرده اند. اما نکته دوم مربوط به بد رفتاری با زندانيان است. اصولا بدرفتاری با زندانيان چه سياسی باشند و چه غير سياسی محکوم است. بدرفتاری با زندانيان خلاف شرع و قانون است. البته در هر کشوری با وسعت و جمعيت ايران چنين اتفاقی محتمل است. يعنی بعيد نيست که در گوشه ای از اين کشور پهناور نسبت به يک زندانی يک رفتار خلافی انجام شود. با اين همه حتی همين موارد نيز به محض کشف شدن قاطعانه مورد پيگرد قرار می گيرد، همانطور که در موارد معدود در گذشته اينچنين بوده و از اين پس نيز چنين خواهد بود. منتهی نحوه بيانی که القاء کند که اولا در ايران زندانی سياسی وجود دارد و ثانيا بدرفتاری در زندان ها يک رويه دائمی و روتين است حرفی است خلاف واقع ،جفايی است در حق ملت ايران ، ناسپاسی نسبت به نظام مقدس اسلامی ما و همصدايی است با دشمنان صهيونيست و ضد انقلاب و دشمنانی که هر بار در چنين موقعيت هايی با همين عناوين به نظام حمله می کنند.

* اظهارات نماينده تهران گويا در ارتباط با بازداشت شدگان و زندانيان فتنه ۸۸ است.
- من متاسفم که اين نماينده عزيز مرتکب چنين خبط بزرگی شده است. اين اتهامی است که بعد از ماجرای فتنه ۸۸ امريکا و ايادی او عليه نظام ما مطرح کردند. گويی انانکه در فتنه ۸۸ وارد شده بودند يک فعاليت سياسی قانونی را انجام داده بودند در حاليکه آنان در يک کودتای تمام عيار بر عليه جمهوريت نظام و اصل نظام وارد شده بودند. کودتايی که مورد حمايت کامل آمريکا و اسرائيل صهيونی و ايادی مختلف انها در داخل و خارج بود. برخورد با اين افراد خاطی که مرتکب بزرگترين ظلم درحق ملت ما شدند، نه ربطی به فعاليت سياسی دارد و نه ربطی به زندانی سياسی بودن و ما نبايد در اين مهلکه به اين مغالطه گرفتار شويم .

* با اين حساب شما بازداشت شدگان فتنه ۸۸ را زندانی سياسی نمی دانيد.
- من تعريفی از زندانی سياسی در ابتدای عرضم ارائه کردم. آنهايی که در جريان فتنه ۸۸ زندانی شدند و البته عمده آنها تا کنون آزاد شده اند مصداق زندانی سياسی نيستند. همانظور که اشاره کردم انانکه در فتنه ۸۸ وارد شدند با درجات مختلفی که در اين فتنه آلوده شدند کار خلاف قانون و شرع انجام دادند و براساس قانون با آنها برخورد شده است. اگر بدرفتاری هم شده باشد با قوه قضائيه شده است. کارنامه قوه قضائيه در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران در برابر کودتا گران فتنه ۸۸ بسيار درخشان بود چرا که عملکرد آن در درجه اول مشی قانونی داشته و ثانيا قاطعانه و هوشمندانه بوده است. در کنار اين قاطعيت و اقتدار، دستگاه قضايی با مجرمان فتنه ۸۸ با عطوفت اسلامی و گذشت که برازنده نظام قدرتمندی چون جمهوری اسلامی ايران است رفتار کرده و برهمين اساس جمع قابل توجهی از اين زندانيان مورد عفو و تخفيف های فراوان قرار گرفته اند که اين مسير ادامه خواهد داشت.

* آقای مطهری در بخش ديگری از اظهاراتش خطاب به دادستان تهران از او خواسته تا تکليف پرونده شما را روشن کند؟ اين قسمت بازتاب زيادی در رسانه های ضد انقلاب داشته و تبديل به سوژه مطلوبی برای آنها شده است. منظور ايشان مناقشات مربوط به اراضی کشاورزی شما است اگر ممکن است درباره اين ادعاها و ماجرای اراضی کشاورزی توضيحی بدهيد.
- اولا بنده افتخار می کنم که کشاورز و دامدار هستم. کشاورزی در خانواده ما يک سنت است. مواردی که عليه من در رسانه ها تبليغ شده باعث افتخار من است. من افتخار می کنم که با زحمت بيش از ۲۰ سال توانسته ام ولو يک وجب از خاک ميهنم را ابادتر کنم.
نکته ای که بايد در اينجا تاکيد کنم اين است که ضد انقلاب و دشمنان نظام بدانند قوه قضائيه هيچ خط قرمزی ندارد؛ چه جواد لاريجانی و چه هرکس ديگری ، مانند هر شهروند ديگری بايد پاسخگو باشد. من بايد به ضد انقلاب بگويم که در هر دادگاهی که فراخوانده شوم با کمال افتخار شرکت می کنم و احکام قضايی دادگاه های جمهوری اسلامی را چه به نفع من باشد و چه به ضرر من برچشم خواهم گذاشت.

* موضوع مناقشات اراضی کشاورزی شما چيست؟ جرم شما چيست که بايد رسيدگی شود؟
- مناقشات ارضی در زمين های زراعی در ايران بسيار رايج و البته قابل حل است. اين ها مهم نيست. يعنی مالکيت اراضی کشاورزی که من روی انها کار کرده ام برايم به اندازه بال مگسی ارزش ندارد. افتخار من تنها به آباد شدن ميهن عزيز و توليد ولو يک کيلو گندم داخلی بيشتر است. ضد انقلاب بايد بداند که جواد لاريجانی نه زيرخاکی از اين کشور خارج کرده، نه گونی های اسکناس جابه جا کرده و نه ال سی های تقلبی به اين سو و آن سو فرستاده است، جواد لاريجانی مانند بقيه کشاورزان ايران در زمين خود گندم و جو کاشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016