دوشنبه 19 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: دادستان از فرط بيکاری و يا تحت فشار دولت عليه من حرف زده

• ايشان به جای اين کارها تکليف پرونده مرتضوی، رحيمی و جواد لاريجانی را مشخص کند

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماينده تهران در مجلس در واکنش به اعلام جرم دادستان تهران عليه وی درباره نطقی که در مجلس داشت، گفت: اساساً دادستان حق ورود به نطق نمايندگان را ندارد.

به گزارش پايگاه خبری تحليلی انتخاب، علی مطهری نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اينکه نظر شما درباره اعلام جرم دادستان تهران عليه شما در خصوص نطقی که در مجلس داشته‌ايد چيست؟اظهار داشت: برای من اسباب تعجب شد که بيان يک مطلب جامعه شناسانه و روانشناسانه چرا بايد موجب اعلام جرم شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: نبايد به گونه‌ای رفتار شود که مردم احساس اختناق کنند. حرف من اين بود که اگر برخی مقامات دولتی اعتقادی به نظارت بر پوشش اسلامی در جامعه ندارند و قائل به آزادی تحريک جنسی جامعه هستند، بايد به لوازم آن هم متعهد باشند و به تأسيس اماکنی برای ارضای غريزه جنسی اقدام کنند تا جوانان دچار عقده‌های روانی نشوند.

نماينده مردم تهران در خانه ملت که با فارس گفتگو می کرد، اضافه کرد: گفتم ما يا بايد به نظام خانوادگی اسلام عمل کنيم يا به نظام غربی با همه آثار سوء آن، نمی‌شود بينابين حرکت کنيم، هم اسلامی باشيم و هم غربی، و به عبارت ديگر نه اسلامی باشيم و نه غربی.

وی همچنين گفت: مردم قضاوت کنند آيا بيان اين مطلب جُرم است؟ اگر يک نماينده مجلس نتواند اين مطلب را در نطق خود بگويد، بايد فاتحه آزادی بيان و قانون اساسی را خواند.

علی مطهری ادامه داد: سخن آقای جعفری دولت‌آبادی موجب وهن نظام جمهوری اسلامی و تضييع حقوق مردم است، اساساً دادستان حق ورود به نطق نمايندگان را ندارد، اگر توهين يا افترايی در کار باشد، فرد توهين‌شونده حق دفاع از خود در صحن مجلس را دارد، طبق اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی، نماينده در اظهارنظر درباره همه مسائل کشور آزاد است و نبايد چماقی به نام "دادستان" بالای سر او باشد.

وی در خاتمه تأکيد کرد: ظاهراً آقای دادستان از فرط بيکاری و يا تحت فشار دولت اين حرف را زده، چون ايشان را آدم عاقل و معتدلی می‌دانستم که در برخی موارد دستش بسته است، بهتر است ايشان به جای اين جور کارها، تکليف پرونده افرادی مانند آقايان مرتضوی، رحيمی و جواد لاريجانی را مشخص کند و به رفتارهايی که با زندانيان سياسی و خانواده‌های آنها می‌شود، پايان دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016