چهارشنبه 28 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: منشاء گرانی‌های اخير اجرای نادرست هدفمندی يارانه‌هاست

• بروز مشکلات و گرانی‌های اخير قابل پيش‌بينی بود
• مداران و مرغداران از ۸ ماه پيش نسبت به نبود علوفه و کنجاله هشدار داده بودند
• گرانی و اشتغال دو مشکل اصلی کشور است

ايلنا: رييس‌ مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر اينکه به طور حتم می‌توان با برنامه‌ريزی دقيق جلوی مشکلات و گرانی‌ها را گرفت، يادآور شد: متاسفانه منشأ اصلی گرانی‌های اخير اجرای نادرست طرح هدفمند کردن يارانه‌ها، اتخاذ تدابير نادرست و همکاری نکردن بانک‌ها با صنايع بوده است، از اين‌رو بايد سازوکار اجرايی را تسهيل کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، علی لاريجانی در ديدار با آيت‌آلله مقتدايی با اشاره به تاثيرات فرهنگی حوزه‌های علميه در استان‌ها، تصريح کرد: متاسفانه در موضوع توسعه اين مراکز غفلت شده است.

نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ‌ بعد از حضور گسترده مردم در انتخابات با وجود هياهوی زياد افرادی از بيرون و درون کشور، مجلس مستقلی با نمايندگان باتجربه و کار‌شناس تشکيل شد.

وی با اشاره به توانمندی‌های نمايندگان مجلس نهم، گفت: خوشبختانه منتخبان مردم در اين دوره از نظر سواد و سطح معلومات، ميزان فهم و شعور، تخصص، تجربه و تحليل در سطح بالايی قرار دارند که اين موضوع موجب می‌شود که مجلس تحت تاثير جوسازی عده‌ای قرار نگيرد.

لاريجانی با تاکيد بر تلاش مجلس برای بررسی و رسيدگی به موضوعات اقتصادی کشور، افزود: در چند ماه اخير که مجلس نهم آغاز شده است، اکثر کابينه دولت اعم از وزرا و افراد ديگر در مجلس حضور يافته و گزارشی را در رابطه با اوضاع کار خود دادند.

رئيس مجلس شورای اسلامی به اقدام کميسيون‌های تخصصی مجلس برای حل مشکل گرانی نان و شير اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با وجود تعلل دستگاه‌های اجرايی اين مشکلات به خوبی حل شد.

وی از تدوين طرح ساماندهی جهاد کشاورزی در کميسيون‌های تخصصی مجلس خبر داد و گفت: تدوين و تصويب اين طرح می‌تواند مشکلات کشور را کاهش دهد.

لاريجانی با بيان اينکه هم‌اکنون عده‌ای از نمايندگان مجلس به دنبال حرف‌های جناحی هستند، تصريح کرد: وجه غالب مجلس توجه به مسائل مهم و مشکلات کشور دارد.

نماينده مردم قم در مجلس با تاکيد بر اينکه به طور حتم می‌توان با برنامه‌ريزی دقيق جلوی مشکلات و گرانی‌ها را گرفت، يادآور شد: متاسفانه منشأ اصلی گرانی‌های اخير اجرای نادرست طرح هدفمند کردن يارانه‌ها، اتخاذ تدابير نادرست و همکاری نکردن بانک‌ها با صنايع بوده است، از اين‌رو بايد سازوکار اجرايی را تسهيل کرد.

لاريجانی با تاکيد بر اينکه بروز مشکلات و گرانی‌های اخير قابل پيش‌بينی بود، افزود: دامداران و مرغداران از ۸ ماه پيش نسبت به نبود علوفه و کنجاله هشدار داده بودند، اما به علت بی‌توجهی الان اين موضوع جدی شده است.

رئيس نهاد قانونگذاری با تاکيد بر اينکه گرانی و اشتغال دو مشکل اصلی کشور به شمار می‌آيد، گفت: به طور حتم توجه به توليد داخل می‌تواند اين مشکلات را حل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمين مقتدايی نيز در اين ديدار با بيان اينکه در ۲۷ استان شورا تشکيل شده است، گفت: اين شورا‌ها از علمای تراز اول و نمايندگان ولی‌فقيه تشکيل شده‌اند.

رئيس اسبق حوزه‌های علميه کل کشور با تاکيد بر اينکه در هر استان بايد يک مدرسه جامع علميه تشکيل شود، گفت: تحقق اين موضوع می‌تواند تفکر اسلامی را بيش از پيش در کشور نشر دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016