پنجشنبه 29 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين شريعتمداری: جرياناتی در داخل در تلاشند نشان دهند تحريمها به نتيجه رسيده است

قم - خبرگزاری مهر: سردبير روزنامه کيهان گفت: امروز جرياناتی در داخل هستند که سعی دارند القا کنند تحريم ها به نتيجه رسيده است و برای خلاصی از زير فشارها بايد با آمريکا وارد مذاکره شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين شريعتمداری در سومين همايش دبيرخانه دائمی قطعنامه ۵۹۸ با نام "جنگ و دفاع درانديشه های امام خمينی (ره) با تاکيد بر نهضت بيداری اسلامی" که ظهر چهارشنبه در محل سازمان تبليغات اسلامی قم برگزار شد، تاکيد کرد: انقلاب اسلامی بر پايه اسلام ناب شکل گرفته است و همت بلند امام راحل بود که اين انقلاب را به ثمر نشاند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رژيم سابق با هر حرکتی که نامی از امام خمينی(ره) در آن بود برخوردی شديد داشت

وی ادامه داد: اگر به تحليل های پس ازقيام ۱۵ خرداد ۱۳۴۵ توجه داشته باشيم چند نوع تحليل را می بينيم، از يک سو تحليل سلطنت طلبان است که تصور می کردند پس از کشتار مردم ديگر مبارزه ادامه نخواهد داشت، و از سوی ديگر کسانی بودند که تابلوی ولايت مداری داشتند اما به نقل از خود امام راحل اين افراد هيچ عقيده ای به ولايت و ديانت نداشتند، اين عده عقيده داشتند که مبارزات صورت گرفته در مقابل شاه يک کشور شيعه است و اينگونه مبارزات را نفی می کردند.

سردبير روزنامه کيهان اضافه کرد: همچنين مارکسيست ها معتقد بودند که نظام شاه يک نظام بورژازی بود اما به دليل اينکه نهضت امام خمينی (ره) را نهضتی فئودالی قلمداد می کردند، نظام بورژوازی را بر آن ترجيح می دادند و رژيم شاه نيز تمام اين تحليل ها و گروه ها را مورد حمايت خود قرار می داد، اما با هرچيزی که نام يا نشانی از امام خمينی(ره) داشت به شدت برخورد و مقابله می کرد.

دشمنی ها با ايران به دليل حاکميت اسلام است

وی اضافه کرد: کاری که امام راحل انجام داد اين بود که مبارزه را در بستر کدگذاری شده و تعريف شده اسلام قرار داد، در واقع دشمنی مستکبران با کشور ما از زمانی شروع شد که توانستيم به همت امام راحل، پاکبازی ملت و به اذن خداوند اسلام ناب را به کرسی حاکميت بنشانيم.

شريعتمداری با بيان اينکه با حاکميت اسلام اتفاق های مهمی روی می دهد، گفت: از يک سو چون اسلام يک باور است، در مرزهای جغرافيايی محدود نمی شود و از سوی ديگر اسلام ظلم ستيز است و طبيعی است که نظام سلطه احساس خطر کند، بنابراين محرومان نيز به آن دل بسته اند و اين دلايل کافی است تا استکبار جهانی از جانب اين ملت احساس خطر کند.

سردبير روزنامه کيهان ادامه داد: درگيری ما با نظام سلطه يک درگيری ماهوی است، ما بر اسلام خود تاکيد داريم و دشمن هم بر کفر خود و اين درگيری در صورتی تمام می شود که يا ما دست از اسلام خود بکشيم يا دشمن خوی استکباری خود را عوض کند، بنابراين با توجه به آموزه های امام راحل مسلمانان بايد با تکيه بر اسلام ناب در اين کارزار پيروز شوند.

وی ضمن اشاره به اينکه امام بارها فرموده اند تا ظلم ادامه داشته باشد، مبارزه نيز ادامه دارد و هرجا که مبارزه باشد، ما نيز حضور داريم، گفت: پذيرش قطعنامه ۵۹۸ تنها ايستگاهی بود که مسير ما را عوض کرد و درگيری ما با دشمن از يک نقطه به نقطه ای ديگر منتقل شده است.

شريعتمداری تاکيد کرد: به نظرم دليل اينکه امام راحل تسخير لانه جاسوسی را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول دانستند اين بود که اين اقدام ما را مستقيما با آمريکا درگير کرد.

وی افزود: امام بارها تاکيد کردند که دنيا تشنه فرهنگ ناب محمدی است و در حال حاضر ما شاهد اين بی تابی برای رسيدن به هدف هستيم، در حال حاضر ميدان، ميدان اقتصادی است و همين امروز جرياناتی در داخل هستند که سعی دارند القا کنند تحريم ها به نتيجه رسيده است و برای خلاصی از زير فشارها بايد با آمريکا وارد مذاکره شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016