پنجشنبه 29 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی در مورد وضعيت سوريه: مدعيان تروريست پشت صحنه ترور را طراحی می کنند

تهران- ايرنا ـ رييس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترور برخی از مسئولين نظامی سوريه در روزهای گذشته گفت: کشورهای مدعی مبارزه با تروريست در اين مساله هيچ موضع گيری نکرده اند و اين اقدامات را نشانه مهمی در جهت تغييرات در سوريه می دانند بنابراين اين مدعيان پشت صحنه ترور را طراحی می کنند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار سياسی ايرنا، 'علی لاريجانی' در گردهمايی بزرگ ائمه جمعه و جماعات و مبلغين استان مازندران افزود:روزگذشته برخی از مسئولين نظامی سوريه از جمله وزير دفاع و مشاور رييس جمهوری ترور شده اند و برخی از رجال امنيتی ديگر نيز مجروح شده اند ولی اظهارات کشورهايی همچون آمريکا، آلمان، فرانسه و انگليس طی ۱۲ ساعت گذشته نشانگر آن است که آنها نه تنها ترورها در سوريه را محکوم نکرده اند بلکه اين اقدامات را نشانه تغييرات در سوريه تلقی می کننند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اين که منطق آنها بر تروريسم خوب و بد بنا شده است، گفت: آنها به دنبال آشفته سازی در سوريه و به دنبال تاثير گذاری در جلسه شورای امنيت بوده اند و حتی يک موضع گيری نسبت به محکوميت ترورها نداشته اند.

رييس قوه مقننه با اشاره به کشتار مسلمانان در ميانمار نيز گفت: آنها رسما اعلام می کنند که مسلمانان در حال کشته شدن هستند و چگونه است که کشورهای مدعی حقوق بشر اين اقدامات را محکوم نمی کنند و تلاش دارند که با قتل عام مسلمانان، آنان را وادار به ترک ميانمار کنند.

لاريجانی با اشاره به اين که امروز يک دوره توحش مدرن را در صحنه بين المللی تجريه می کنيم، گفت: اين توحش و درندگی آنان همانند اقدامات گذشته شان است و بايد بشناسيم دشمن از چه استراتژی استفاده می کند تا آن را علاج کنيم.

لاريجانی با اشاره به آنکه امروز دشمن از نقطه نظامی، سياسی و فرهنگی عبو کرده است گفت: مساله امروز آنها حوزه اقتصاد است و بنابراين در اين دوره حريف به دنبال ضربه زدن به بنياد اقتصادی جمهوری اسلامی ايران است که طی سال های اخير قطعنامه نوشته اند و اقدامات يکجانبه صورت داده اند.

وی تصريح کرد ما بايد آرايش کار را داشته باشيم تا همچون مقاطع گذشته از اقدامات دشمن ظرفيت جديد برای کشور بسازيم.

وی با اشاره به اختلالاتی که دشمنان در زمينه خريد نفت و امور بانکی ايجاد کرده اند گفت: در صحنه تجارت بين المللی راه کارهای ديگری وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد.

نماينده مردم قم در مجلس اظهار داشت: نکته ای که بايد به آن توجه شود اين است که فشارهای آنها صرفا مساله هسته ای نيست چرا که حتی اگر کشور بمب اتم هم داشته باشد مساله اصلی آنها اين است که جمهوری اسلامی ايران طرح های مداخله جويانه آنها را در خاورميانه بر هم زده است.

لاريجانی با اشاره به اينکه انقلاب های منطقه بغض آنها نسبت به ايرن را افزايش داده است گفت: آنان می گويند جمهوری اسلامی ايران توازن منطقه را بر هم زده است ولی هراس آنها از تاثير گذاری ايران اسلامی است.

وی با طرح اين پرسش که 'چرا برخی از کشورهای اسلامی دروازه حمالی رژيم صهيونيستی شده اند' تصريح کرد امروز عقب نشينی به منزله عقب نشستن از هويت است و بايد برای حفظ انقلاب اسلامی ايستادگی کنيم.

لاريجانی گفت: حجم توليد ناخالص داخلی کشور حدود ۸۰۰ هزار ميليارد دلار است که فروش نفت در برابر آن اندک است.

وی با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبری مبنی بر توليد ملی و حمايت از کار و سرمايه ايرانی گفت: امروز بايد خودکفايی در سرلوحه امور قرار گيرد و در مساله برنج نيز که سالانه نيازمند ۵۰۰ هزار تن واردات هستيم با تکيه بر توليد داخلی به خودکفايی برسيم.

لاريجانی با اشاره به آنکه مشکلات هم مربوط به تصميم گيری و هم فرهنگ می شود گفت: اينکه سال جاری سال توليد ملی نامگذاری شده تنها نبايد به عنوان يک شعار به آن نگاه کرد بلکه ضرورت امروز توجه به اين مساله است که راهکار خروج از بن بست شرايط فعلی چيست؟ متاسفانه اشکال اين است که ساز و کارهای مديريتی دقيق نبوده و همين سبب افزايش قيمت ها شده است.

رييس قوه مقننه تصريح کرد گاهی واردات بی رويه به محصولات داخلی صدمه می زند و از دغدغه های مجلس شورای اسلامی اين است که برای افزايش توليد ملی بايد چرخه دامداری کشاورزی و صنعت بچرخد.

لاريجانی همچنين گفت: در بخش فرهنگی هم بايد باور کنيم که اگر در اين مسير گام برداريم و اين اعتماد در افکار عمومی جا بيفتد توليد ملی رشد چشمگيری را خواهد داشت.

وی اظهار داشت: يارانه ها نبايد تبديل به تنبلی شود چرا که امروز زمان مجاهدت اقتصادی است و بايد فرهنگ توليد ملی در اين مقطع توسط علما به مردم ارائه شود.

لاريجانی با اشاره به آنکه کشوری هستيم با هزينه جاری زياد افزود: در بودجه کشور ۱۰۰ هزار ميليارد تومان برای بودجه جاری در نظر گرفته شده که اگر از آن ميزان ۳۰ هزار ميليارد تومان متعلق به بودجه عمرانی است را جدا کنيم باز هم مشاهده می شود که بودجه جاری بالا است.

وی با اشاره به آنکه بايد توجه شود چگونه برخی کشورها بودجه جاری خود را کم کرده اند گفت: اولين اقدام اين است که بايد امور اقتصادی در کشور به دست مردم واگذار شود و ابلاغ اجرای سياست های اصل ۴۴ توسط مقام معظم رهبری در اين مسير بود، بنابراين نبايد بنگاه های اقتصادی به شبه دولتی تبديل شوند.

لاريجانی افزود: فرهنگ ما نيز بايد تغيير کند و در بحث های محيط زيست، طبيعت، اخلاق، مراوده با خانواده و تخلفات رانندگی بايد در اولويت قرار گيرد.

وی تصريح کرد مبادا قانون گريزی مد شود! من زمانی از يکی از مديران شنيدم که می گفت 'قانون چند من است؟' اين گونه اظهار نظر صحيح نيست.

رييس مجلس شورای اسلامی تاکيد کرد بايد علما، آموزش و پرورش، صدا و سيما و مطبوعات همه در جهت کاهش هزينه های جاری تلاش کنند و نبايد به حرف های حاشيه ای توجه کرد چرا که مسير انقلاب را امام راحل و دستورات مقام معظم رهبری روشن کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016