سه شنبه 14 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال کيوان صميمی و مسعود باستانی به انفرادی زندان رجايی شهر

کلمه ـ کيوان صميمی و مسعود باستانی دو روزنامه نگار زندانی محبوس در زندان رجايی شهر، ساعتی پيش با يورش ماموران امنيتی به سالن ۱۲ به انفرادی های بند يک اين زندان منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار کلمه، ساعتی پيش ماموران امنيتی با يورش به سالن ۱۲ زندان رجايی شهر و تفتيش اتاق های زندانيان سياسی سبز در اين سالن کيوان صميمی و مسعود باستانی را به دليل انتشار عکس های اين دو روزنامه نگار دربند، به انفرادی منتقل کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چندی پيش عکس هايی از زندان رجايی شهر منتشر شد که در اين عکس ها کيوان صميمی و مسعود باستانی ديده می شدند.

کيوان صميمی، روزنامه نگار، هشتم آذر ماه سال ۸۹ از زندان اوين به زندان رجايی شهر منتقل شد. او تاکنون در طول مدت بازداشتش بارها دست به اعتصاب غذا زده است. وی يک بار آن هم در بهار سال ۸۹ از مرخصی استفاده کرد، اما بعد از آن از هرگونه مرخصی محروم بوده است.

اين زندانی سياسی که به ۶ سال حبس تعزيری محکوم شده و حدود دو سال و نيم است که در زندان به سر می برد به اذعان هم بنديانش به لحاظ وضعيت جسمی از چند ماه پيش دچار مشکل کبد و بيماری های مشکوک ديگری شده است.

کيوان صميمی، مديرمسئول روزنامه توقيف شده ی نامه و عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات است. او همچنين عضويت در کميته پيگيری بازداشت های خودسرانه و دفاع از حق تحصيل را در پرونده کاری خود دارد. او از زندانيان سياسی در دوران نظام شاهنشاهی بوده است.

مسعود باستانی روزنامه‌نگار دربند در زندان رجايی شهر که سردبيری وب‌گاه جمهوريت را برعهده داشته و سابقهٔ خبرنگاری در روزنامه‌های شرق، جمهوريت و کارگزاران را داشته است پيش از اين نيز چندين بار به دليل فعاليت‌های شغلی‌اش بازداشت و زندانی شده‌است.

وی در ۱۴ تيرماه ۱۳۸۸ در جريان سرکوب اعتراضات مردمی به نتايج انتخابات رياست جمهوری دهم وقتی برای رسيدگی به وضعيت همسرش که روز پس از انتخابات بازداشت شده بود، به دادگاه انقلاب رفته بود بازداشت و به ۶ سال حبس محکوم و در اسفندماه به زندان رجايی شهر کرج منتقل شد.

مهسا امرآبادی همسر وی نيز هم اکنون در بند زنان زندان اوين محبوس است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016