یکشنبه 19 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رکورد تاریخی ارزش دلار در بازار ارز ایران

سایت بی بی سی فارسی از تهران خبر داده که انواع ارزهای عمده در بازار تهران با یک جهش ناگهانی دیگر، رکورد تازه ای بر جای گذاشته و هر دلار آمریکا از مرز ۲۴۰۰ تومان فراتر رفته است.

قیمت دلار در ساعات پایانی فعالیت بازار در روز گذشته ۲۳۰۰ تومان بود اما در شروع به کار بازار در روز یکشنبه نوزدهم شهریور نزدیک به یکصد تومان افزایش پیدا کرد.

یورو پول واحد اروپایی که در اواخر روز گذشته ۲۹۵۶ تومان معامله می شد امروز با رشدی خیره کننده به حدود ۳۱۰۰ تومان رسید.

پوند بریتانیا نیز وضعیت مشابهی داشت و هر پوند با افزایشی ۷۵ تومانی به ۳۸۳۰ تومان رسید.

قیمت ها در بازار لحظه ای تغییر می کند و به دلیل افزایش شدید قیمت انواع ارز، صرافی ها از فروش ارز خودداری می کنند. همین مسئله باعث تشدید قیمت ها شده است به گونه ای که وبسایت خبرآنلاین گزارش داده که قیمت هر دلار بعد از متوقف شدن فروش از سوی صرافی ها، در چهار راه استانبول تهران به ۲۴۳۰ تومان رسیده است.

مقایسه قیمت های سه روز گذشته نشان می دهد که یورو در این مدت ۳۵۰ تومان، پوند ۴۰۰ تومان و دلار ۲۳۸ تومان گرانتر شده اند.

دولت و بانک مرکزی ایران از نیمه دوم سال گذشته با طرح‌های مختلف سعی کرده‌اند تا قیمت ارز را در بازار کنترل کنند اما نه فشار بر فروشندگان ارز یا بازداشت آنها، نه حذف ارز مسافرتی و نه برنامه تشکیل بازار بورس ارز، هیچیک نتوانسته است مانع از افزایش قیمت ارز در بازار شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که از شروع فعالیت بازار بعد از تعطیلات آخر هفته در ایران، روز شنبه هجدم شهریور قیمت ارز لحظه به لحظه تغییر می‌کرد و این وضع در چند روز اخیر کمابیش ادامه داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همین حال احمد توکلی نماینده تهران از کاهش ۵۵ درصدی ارزش پول ملی ظرف دو ماه به دلیل نوسانات ارز خبر داد و گفت: روشی که دولت دارد ممکن است کار را از دست خارج کند.

به گزارش ندای سبز آزادی وی در نطق میان دستور خود درمجلس با ارائه نمودارهایی گفت: ارزش پول ملی ظرف دو ماه ۵۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

نماینده تهران با بیان اینکه در طول روزهای اخیر قیمت ارز به شدت بالا می رود افزود: روز گذشته قیمت دلار به ۲ هزار و ۳۰۴ تومان رسید.

توکلی گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت ارز این است که به بانک مرکزی دستور داده شده که ارز به بازار وارد نشود.

نماینده تهران با اشاره به تاثیرات افزایش قیمت ارز گفت: در علوفه و خوارک و دام طیور ۷۰ درصد به خارج وابسته هستیم با افزایش قیمت ارز این اجناس گران می شود و با گران شدن این اجناس شیر و گوشت گران می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016