پنجشنبه 23 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديپلمات‌های ايرانی در کانادا به تهران بازگشتند

خبرگزاری فارس: ديپلمات‌های ايرانی در کانادا لحظاتی پيش وارد فرودگاه مهرآباد شدند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجی خبرگزاری فارس، ديپلمات‌های ايرانی مقيم کانادا به همراه خانواده‌‌هايشان لحظاتی پيش با يک پرواز اختصاصی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شدند و مورد استقبال جمعی از مقامات وزارت خارجه از جمله اصغر خاجی معاون اروپا و آمريکا، رضا زبيب، مديرکل آمريکای شمالی، رامندی، مديرکل ديپلماسی رسانه ای و سجادی، مديرکل ايرانيان خارج از کشور اين وزارتخانه قرار گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کانادا در اقدامی غيرمعقول و شتابزده هفته پيش سفارتخانه خود در تهران را تعطيل و به ديپلماتهای ايرانی مقيم اين کشور ۵ روز فرصت داد تا خاک کانادا را ترک کنند.

«کامبيز شيخ حسنی» کاردار ايران در اتاوا در اين زمينه در گفت‌وگو با شبکه تلويزيونی «سی‌بی‌سی» اين اقدام دولت کانادا را غيرعاقلانه، به دور از تمدن و خصمانه خواند.
وی افزود: قبلا هيچ هشداری درباره اين دستور به ما داده نشده بود و هيچ مدرکی برای توجيه اين تصميم غيرعاقلانه و دور از تمدن به ما ارائه نشد.
سخنگوی دستگاه ديپلماسی نيز روز سه شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی اقدام اين کشور در بستن سفارتش در تهران و درخواست از ديپلمات‌های ايرانی برای ترک اين کشور را اقدامی عجولانه، شتابزده، بی‌منطق و غيرحرفه‌ای خواند و با بيان اينکه هيچ دليل و بهانه‌ای برای اين کار به ذهن نمی‌رسد، اظهار داشت: مطالبی که عنوان کردند کاملا نامربوط است و تنها منافع ملی کانادا به خطر خواهد افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: اگر فکر می‌کنند به اين طريق می‌توانند به اتباع ما در آن کشور فشار وارد کنند و با ايجاد اختلال در خدمات کنسولی نارضايتی ايجاد کنند، بدانند که همه ريشه اين مسائل را اقدامات نسنجيده دولت افراط گرای فعلی کانادا می‌دانند.

سخنگوی دستگاه ديپلماسی تصريح کرد: با توجه به اينکه دولت کانادا اين اقدام را يک طرفه انجام داد، مسئوليت حفظ جان ديپلمات‌های ما، سلامت‌ آنها و وضعيت اماکن ديپلماتيک ما در آن کشور بر عهده دولت کانادا است و بايد در اين زمينه مسئولانه برخورد کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016