پنجشنبه 23 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محکومیت محمد صفرلفوتی روزنامه نگار مازندرانی به ۵ سال حبس و محرومیت از فعالیت رسانه ای

محمد صفرلفوتی روزنامه نگار و فعال مدنی به ۵ سال حبس تعلیقی و ۵ سال محرومیت از همکاری و عضویت در احزاب و گروه ها و فعالیت های رسانه ای و مطبوعات محکوم شد.

بنا به گزارش های رسیده به کلمه، محمدصفرلفوتی متخلص به “فریاد” وب نگار و فعال دانشجوئی غرب استان مازندران به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب حوزه غرب استان مازندران به قضاوت قاضی محمدی به ۵ سال حبس تعلیقی و ۵ سال محرومیت از همکاری و عضویت در احزاب و گروه ها و فعالیت های رسانه ای و مطبوعات محکوم و از کار اداری اش معلق و حقوق و مزایای قبلی اش مسدود شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این فعال حقوق بشر ۲۲ آذرماه سال گذشته در مقابل محل کارش توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی اداره کل اطلاعات استان مازندران بازداشت و پس از تفتیش منزل مسکونی و ضبط برخی لوازم شخصی، بمدت ۳۵ روز در بند انفرادی تحت “شکنجه سفید” در بازداشتگاه شهیدکچوئی نگهداری شد.

لفوتی در۲۷ دی ماه همان سال با قراروثیقه ۵۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد شد.

این فعال مدنی در این باره می گوید: امروز از همه چیزهائی که نیمی از عمرم را با آنها سپری و جزوی از زندگی ام بوده اند، محروم گشته ام و این یعنی مرگ تدریجی من.

لفوتی با اشاره به تمدن ایران می نویسد: ایرانی در طول ۲۵۰۰ سال از تمدن درخشا نش، از تند بادهای حوادث، کمر خم کرد، اما هرگز نشکست. از خداوند می خواهم به ما صبر و تحملی عطا فرماید تا بتوانیم این را ثابت کنیم.

لفوتی که فعالیت حرفه ای خود در عرصه اطلاع رسانی و آگاه سازی و عضویت در گروه ها را از ۱۵ سالگی آغاز کرده و نوه پسری “مرحوم صفرلفوتی” از نمایندگان مجلس شورای ملی مازندران و نوه دختری “مرحوم محمدعلی خان تیرگرفاخری” از شعرا و علمای صاحب نام کلارستاق مازندران است، از جمله جوانان روزنامه نگاری است که با وجود فضای خفقان و حساس کنونی ایران، اقدام به نگارش، انتشار و انعکاس مقالات، گزارش ها و تحلیل های انتقادی شدید در خصوص مسائل سیاسی و اجتماعی و دردفاع از حقوق شهروندان کرد.

او که ۳ دوره پی درپی در انتخابات کارگری به عنوان نماینده منتخب ۲۰۰ تن از کارگران قراردادی اداره کل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی غرب استان مازندران انتخاب شده بود ، ولی بعلت مشاجره ای با پیمانکار بخش خصوصی شرکت نفت چالوس در پیگیری مطالبات کارگران و نیز انتشار مقاله جنجالی “بمب اتم در چالوس کشف شد” در انتقاد از گسترش مخازن ذخیره سازی سوخت مازندران در قلب منطقه مسکونی شهرستان توریستی چالوس، از شهریور ماه سال گذشته تا کنون تمامی حقوق و مزایایش مسدود، از کار معلق و شخص دیگری را به صورت انتصابی بعنوان نماینده کارگران منصوب کرده اند.

او مدیریت وبلاگ خبری فریاد۶۰ را برعهده داشت که پس ازاعتراض فرمانداروقت شهرستان نوشهر نسبت به انتشار و انعکاس مقاله و اخبار مربوط به خرید وفروش آرا در انتخابات مجلس هشتم، فیلتر و سپس کاربری آن با دستورکارگروه تعیین مصادیق محتوی مجرمانه، توسط بلاگفا مدتی مسدود بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016