شنبه 25 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشور حافظ منافع ايران در کانادا هنوز مشخص نشده است

ايلنا ـ سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با بيان اينکه از سوی ايران و کانادا کشور حافظ منافع برای رسيدگی به کارهای اتباع ايرانی و کانادايی مشخص خواهد شد گفت: ايران تاکنون تصميمی در رابطه با انتخاب کشور حافظ منافع در کانادا نگرفته است.

سيد حسين نقوی حسينی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در رابطه با سياست‌های واکنشی ايران نسبت به خصمانه بودن رفتار کانادا در قبال کشورمان گفت: در‌‌ همان روز اول که خبر انتشار يافت در خواست کميسيون از وزارت خارجه اين بود که با شدت در برخورد و واکنش به اقدام کانادا هرچه سريع‌تر وارد عمل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: وزارت خارجه می‌بايست ضرب العجل ۵ روزه کانادا را به ۲روز کاهش می‌داد و کليه ديپلمات‌ها و کارکنان آنان را از ايران اخراج و سفارت کانادا را در تهران تعطيل کند.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در خصوص احتمال اتخاذ اين رويه از سوی کشورهای غربی، اظهار کرد: به نظر من کشور‌های غربی عاقل‌تر از اين هستند که بخواهند چنين تصميمی را عليه ايران بگيرند.

نماينده ورامين در مجلس شورای اسلامی تصريح کرد: به دليل اينکه غرب اکنون در رکود اقتصادی به سر می‌برد و وابستگی بسياری به حامل‌های انرژی منطقه خاورميانه و ايران دارد لذا هرگونه قطع ارتباط کشورهای غربی با ايران انعکاس جبران ناپذيری در اين کشور‌ها بجا خواهد گذاشت.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس اضافه کرد: اتباع ايرانی مقيم کانادا و کانادايی‌های مقيم در ايران برای حل مشکلات و مسائل کاری و دانشجويی خود می‌توانند به کشور حافظ منافع که از سوی دو کشور مشخص می‌شوند مراجعه کنند.

وی افزود: کشور حافظ منافع در هر کشوری بايد به تمام مسائل و مشکلات اتباع کشورهايی که اين کشور را به عنوان حافظ منافع خود انتخاب می‌کنند رسيدگی کند.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی گفت: تاکنون نه کشور کانادا و نه ايران هيچ کشوری را به عنوان کشور حافظ منافع در کانادا و ايران انتخاب نکرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016