شنبه 25 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار ابوالفضل قديانی توسط شعبه اجرای احکام برای تحمل ۴۰ ضربه شلاق

کلمه ـ ابوالفضل قديانی برای اجرای حکم ۴۰ ضربه شلاق به اجرای احکام دادسرای اوين احضار شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی روز چهارشنبه پانزدهم شهريور ماه سال جاری به اجرای احکام دادسرای مقدسی مستقر در زندان اوين احضار شد تا حکم ۴۰ ضربه شلاق تعزيری او اجرا شود.

ابوالفضل قديانی به دليل نگارش متنی خطاب به ملت ايران و به اتهام تبليغ عليه نظام از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه به تحمل يکسال حبس محکوم شده بود که شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر به رياست قاضی بابايی اين حکم به ۲ سال حبس و ۴۰ ضربه شلاق تغيير کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شعبه اجرای احکام درحالی درصدد اجرای حکم شلاق اين زندانی سياسی برآمده بود که اساسا حکم تجديدنظر به وی ابلاغ نشده است.

بر اساس اين گزارش شعبه تجديد نظر اتهام ديگری مبنی بر نشر اکاذيب به ابوالفضل قديانی اضافه کرده و اين درحالی است که نه در طول بازپرسی و دادگاه و نه حتی در کيفر خواست اين اتهام به او وارد نشده بود و اين مرجع به طور غير قانونی اقدام به تشديد حکم اين زندانی سياسی کرده است.

درحاليکه اين زندانی سياسی رژيم پهلوی خواستار ابلاغ حکم تجديد نظر و سپس اجرای شلاق تعزيری شد، شعبه اجرای احکام با امتناع از نشان دادن حکم، اعلام کرد که مجاز به ارائه حکم دادگاه نيست.

رسيدگی به اتهامی خارج از چهارچوب کيفرخواست در حالی است که “نشر اکاذيب” نياز به شاکی خصوصی دارد و متهمی که در زندان است به طور منطقی و قانونی بايد شاکی خصوصی داشته باشد.

قديانی از آذرماه سال گذشته بدون حکم قطعی از زندان اوين در بند ۳۵۰ زندان اوين بسر می برد و تاکنون جز يک مورد از احکام ۵سال حبس ناشی از نامه ها و بيانيه های اين زندانی به او و يا وکيل مدافعش چيزی ابلاغ نشده است.

اين عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی بيمار است و تا کنون ۲ بار جهت عمل قلب در بيمارستان بستری شده است ولی بلافاصله پس از عمل جراحی به زندان بازگردانده شده و اين درحالی است که به توصيه اکيد کمسيون پزشکی، اين زندانی برای درمان و طی دوران نقاهت به ۴ ماه مرخصی استعلاجی نياز دارد.

شاکی اين زندانی سياسی، وزارت اطلاعات و شورای عالی امنيت ملی است و صدور و تشديد حکم ابوالفضل قديانی که به دليل نقد آقای خامنه ای در بيانيه ها و نوشته هايش صورت گرفته نشان از کينه توزی و شاکيان او دارد.

او شخص رهبری را بزرگترين مبلغ عليه نظام جمهوری اسلامی خوانده که با انهدام جمهوريت نظام کشور را بصورت مطلقه و خودکامه مديريت می کند و مسوول تمام مشکلات امروز ايران است.

ماه گذشته در حاليکه اين زندانی روزه دار با ضرب و شتم و غل و زنجير به بيمارستان اعزام شد، بند ۳۵۰ در آستانه اعتراض شديد قرار گرفت که بلافاصله با عذرخواهی علی اشرف رشيدی. رييس جديد زندان اوين از او خاتمه يافت.

به نظر می رسد عدم اجرای حکم شلاق اين زندانی بيمار اما پر روحيه و مقاوم بيم و نگرانی از يک حرکت جمعی و اعتراضی ازسوی زندانيان بند ۳۵۰ صورت گرفته باشد.

حکم يک سال حبس ابوالفضل قديانی زندانی ۶۷ ساله سياسی آذرماه سال گذشته به پايان رسيده است و پس از آن ۴ پرونده که با ۶ سال حکم زندان برای او گشوده شده و در جديدترين پرونده وی که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مفتوح است اين زندانی سياسی حاضر به شرکت نشد و اساس دادگاه های انقلاب را به لحاظ قانونی و به دليل عدم رعايت تشريفات قانونی چون حضور هيات منصفه و عدم تعريف جرم سياسی غير قانونی دانسته و به رسميت نمی شناسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016