دوشنبه 27 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اشپيگل آنلاين: آزمايش سلاح های شيميائی سوريه با شرکت افسران ايرانی

برپايه گزارش اشپیگل آنلاین سوريه احتمالأ در پایان ماه اوت امسال سیستم‌های حمل‌کننده را برای استفاده از نارنجک‌های حاوی گازهای سمی شيميايی آزمایش کرده است. هفته‌نامه آلمانی می‌افزايد افسران ایرانی در اين آزمايش شرکت کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ويژه خبرنامه گويا ـ برپايه گزارش اشپيگل آنلاين سوريه ظاهرا در پايان ماه اوت امسال سيستم های حمل کننده را برای استفاده از نارنجک های حاوی گازهای سمی آزمايش کرده است. اشپيگل آنلاين می نويسند که اين موضوع را دست کم اظهارات شاهدان مختلف تاييد می کند.

آزمايش ها در مرکز تحقيقات سلاح های شيميائی "سفيره" در شرق حلب انجام شده است. در مجموع ۵ يا ۶ نارنجک که برای مواد جنگی شيميائی در نظر گرفته شده اند، بدون آن که از چنين موادی پر شده باشند به وسيله هواپيماهای جنگی يا تانک ها در بيابانی که "ديرايهام" نام دارد، پرتاب شده اند.

اشپيگل آنلاين در توضيح دقيق تر محل پرتاب نارنجک های ويژه مواد سمی، از صحرايی در نزديکی منطقه "خناسير" نام برده و اضافه کرده است: "افسران ايرانی، -احتمالا اعضای سپاه پاسداران انقلاب - بايد به همين مناسبت با هليکوپتر به محل پرواز کرده باشند. تاسيسات سفيره، بزرگترين مرکز آزمايشات سلاح های شيميائی سوريه محسوب می شود."

تارنمای هفته نامه آلمانی در ادامه گزارش خود می نويسد که اين تاسيسات در مسير تپه ها ساخته شده و رسما "مرکز تحقيقات علمی" خوانده می شود. گفته می شود که افسران ايران و کره شمالی، در اين محموعه که به شدت حفاظت می شود فعاليت دارند. براساس داده های سرويس های اطلاعاتی غرب، در اينجا سارين، تابون و گاز خردل توليد و روی حيوانات آزمايش می شوند."

در بخشی ديگر از گزارش اشپيگل آنلاين آمده است که در ماه های گذشته تيم حافظت تاسيسات سفيره با اعزام ۱۰۰ نخبه سرباز تيپ چهارم زرهی سوريه تقويت شده است. علاوه براين ژنراتورها و مقدار زيادی ديزل به محل انتقال يافته تا در صورت حمله مخالفان بتوان سيستم توليد برق و خنک کننده تاسيسات را حفظ کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016