چهارشنبه 29 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دیدار صالحی و اسد همزمان با درگیری‎‌های سنگین در سوریه

همزمان با انتشار گزارش های تازه ای در درگیری های شدید در دمشق و حلب، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و دیگر مقامات سوری در دمشق دیدار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی ـ آقای صالحی در این دیدار گفت که حل این بحران تنها در سوریه و در میان خانواده سوریه عملی می شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، بشار اسد در این دیدار که در یکی از کاخ های ریاست جمهوری او در سوریه انجام شد، از علی اکبر صالحی خواست "سلام های گرم خود" را به رهبر و رئیس جمهور ایران تقدیم کند.

علی اکبر صالحی در این دیدار تاکید کرد که یک راه حل سیاسی سوری-سوری بر مبنای گفت و گوی ملی میان حکومت و "معارضان" و بدون دخالت خارجی و ارسال سلاح به گروه های افراطی و با توقف خشونت، عملی می شود.

در تصویرهایی که خبرگزاری رسمی سوریه از دیدار آقای صالحی و بشار اسد در دمشق مخابره کرده، وزیر خارجه سوریه به همراه شمار دیگری از مقام های سوری در جلسه دیدار حضور داشتند.

شدت درگیری ها

این در حالی است که گزارش های تازه حاکی از درگیری های سنگین میان ارتش سوریه و نیروهای مخالفان در دمشق، مناطق اطراف دمشق و شهر حلب است.

فعالان حقوق بشر و مخالفان دولت سوریه می گویند که نیروهای دولتی به منطقه حجرالاسود، در حومه جنوبی دمشق حمله کرده اند و وضعیت ساکنان این منطقه به شدت اسف‌بار گزارش شده است.

به گفته رسانه های دولتی سوریه، نیروهای ارتش سوریه بسیاری از "تروریست ها" را از پا در آورده اند.

روز چهارشنبه فعالان حقوق بشر و مخالفان دولت سوریه گفتند که ارتش سوریه به چند منطقه در حومه های جنوب غربی، شمال غربی، و مناطق جنوبی دمشق حمله کرده اند.

آنها چند فیلم ویدئویی را روی اینترنت قرار داده اند که به گفته آنها نشان می دهد از هلیکوپترها موشک هایی به سوی حجرالاسود شلیک می شود، همچنین فیلم هایی از اجساد بیش از ۲۰ نفر در اینترنت منتشر شده است که به گفته مخالفان، در جریان حمله ها کشته شده اند. آنها افزوده اند که ارتش سوریه خانه ها را ویران می کردند و به آتش می کشیدند.

رسانه های دولتی سوریه گفته اند که ارتش سوریه وارد حجرالاسود شده است و نزدیک یک گورستان با "گروه های تروریستی مسلح" درگیر شده و تعدادی از اعضای آنها را از بین برده اند.

گروه ناظران حقوق بشر سوریه، که یک گروه فعال در لندن است، گفت که پس از چند هفته درگیری خشونت بار، مخالفان سوریه از حجرالاسود و چند منطقه دیگر عقب نشینی کرده اند.

به گزارش مقام های رسمی ترکیه و شاهدان عینی، مخالفان همچنین پس از یک درگیری شبانه با نیروهای دولتی، کنترل کامل مرز تل ابیض با ترکیه را در دست گرفته اند.

پیشتر، عفو بین الملل هشدار داده بود که حمله های هوایی کور باعث افزایش چشمگیر قربانیان غیرنظامی در حماه و عدلیب شده است.

این گزارش گفته است که شمار غیرنظامیان کشته و مجروح در این دو استان بیش از چیزی است که گزارش شده است چرا که توجه جهانی عمدتا به دمشق و حلب معطوف است.

سازمان ملل ارزیابی می کند که از زمان آغاز درگیری های در سوریه، دست کم ۲۰ هزار نفر کشته شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016