پنجشنبه 6 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت دو فعال سیاسی و صدور حکم حبس و شلاق برای یک فعال آذری

کمیته گزارشگران حقوق بشر- منابع خبری گزارش داده اند که طی روزهای اخیر دو فعال سیاسی در استان فارس و مازندران بازداشت شده و همزمان برای یک فعال آذری حکم حبس و شلاق صادر گردیده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش ها حاکی است که شکرالله نظری، فعال سیاسی ساکن شیراز، بعد از ظهر دوشنبه سوم مهر ماه، با حمله نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شد. بر اساس این گزارش، ماموران پس از تفتیش و بازرسی منزل آقای نظری، کامپیوتر، لب تاپ، تعدادی از کتب و جزوات و همچنین دوربین و حافظه های کامپیوتر این فعال سیاسی حامی جنبش سبز را ضبط کرده و با وی به بازداشتگاه منتقل کردند.

همزمان، مانی توکلی، وبلاگ نویس و فعال دانشجویی مازندران نیز، روز دوشنبه سوم مهر ماه در حالیکه از سفر به تهران بازمی گشت، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. هنوز از علت دستگیری، محل بازداشت و وضعیت و سرنوشت مانی توکلی، نویسنده وبلاگ «اوریرنا» خبری منتشر نشده است.

همچنین دادگاه انقلاب تبریز، حمیدرضا رنجبر، فعال مدنی آذری را، به سه سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد. حکم مذکور به فرهاد یزدانی، وکیل وی ابلاغ شده است. رنجبر در جریان اعتراضات سال گذشته در آذربایجان، همراه با دهها تن از فعالان آذری دستگیر و مدت سه ماه در بازداشت به سر برده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016