پنجشنبه 6 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کامران دانشجو: قوه قضائيه پرونده روزنامه شرق را فوری و قاطعانه رسيدگی کند


مشهد - خبرگزاری مهر: وزير علوم، تحقيقات و فناوری ضمن محکوميت شديد کاريکاتور اهانت‌آميز روزنامه شرق به رزمندگان دفاع مقدس گفت: قوه قضائيه پرونده روزنامه شرق را فوری و قاطعانه رسيدگی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران دانشجو، ظهر پنچشنبه در حاشيه مراسم آغاز سال تحصيلی جديد دانشگاه‌های سراسر کشور در جوار حرم مطهر رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم و دانشگاهيان عاشق ارزش های دفاع مقدس هستند اين سربند بسيجيان نماد عشق به امام حسين، روشنی و عشق به ابولفضل عباس و حضرت زهرا استآنها چگونه بی‌شرمانه آن را نماد تاريخی مطرح می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خوشحالی رسانه های ضد انقلاب و مستکبران از کاريکاتور سربند رزمندگان وی ادامه داد: به محض چاپ اين کاريکاتور در روزنامه رسانه های ضد انقلاب و مستکبران با خوشحالی اين کاريکاتور را گزارش دادند.

وی تاکيد کرد: وقتی سربند رزمندگان چشم‌بند شده، نماد تاريکی است و اميدواريم دستگاه قضايی به اين مسئله فوری و قاطعانه رسيدگی کند.

وی تصريح کرد: جامعه ما ولايت‌مدار و عاشق اهل بيت و ايثارگری و شهادت است و اين اقدام روزنامه شرق توسط جامعه دانشگاهی محکوم شده است.

وی در بخش ديگری از سخنانش با تأکيد بر اينکه جامعه دانشگاهی ما در تحمل‌ سختی‌ها الگو است، افزود: تهسيلات ۳۰۰ ميليارد تومانی به دانشجويان پرداخت شده و بيمه تکميلی دانشجويان برای نخستين‌بار ارائه می‌شود.

۵۰۰ هزار دانشجو

وی آمار دانشجويان در حال تحصيل در دانشگاه ُهای کشور را در سال جاری ۵۰۰ هزار نفر دانست و افزود: در مجموع ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در سال جاری به جامعه دانشجويی افزوده شده اند.

وی از تحصيل ۴ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و افزود: دانشجويان با غيرت ما در دفاع مقدس بسيار خوب درخشيدند و در دفاع بر عليه تحريم های فعلی نيز بسيار خوب عمل کرده و می کنند.

وی با تاکيد بر اينکه با تخصصی‌تر شدن آزمون، نمره آزمون دکترا در پذيرش دانشجو نيز افزايش پيدا می‌کند، گفت: آزمون دکترای نيمه‌متمرکز مجدداً مورد بازنگری قرار می‌گيرد تا تخصصی‌تر شود و ضريب آزمون در پذيرش دانشجو افزايش يابد.

پذيرش ۱۰ هزار نفر در آزمون دکتری

وزير علوم، تحقيقات و فناوری در خصوص آزمون دکترای نيمه‌متمرکز اظهار کرد: در اين آزمون ۱۰ هزار نفر پذيرش شدند و تکميل ظرفيت نيز دارد.

دانشجو افزود: پيش از تصحيح نتايج آزمون حدود ۷ هزار نفر پذيرش شده بودند و پس از تصحيح نيز تعداد افراد پذيرفته شده به ۱۰ هزار نفر رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016