سه شنبه 11 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير صنعت، معدن و تجارت: توافق جديد بانک مرکزی و صرافان برای ساماندهی بازار ارز

ايسنا ـ وزير صنعت ، معدن و تجارت از توافق جديد بانک مرکزی با صرافان مجاز برای پوشش تقاضاهای خرد ارزی نيازهای خدماتی خبر داد و گفت: براين اساس برخی نيازهای اسکناسی مشتريان خرد همچون مسافران، دانشجويان ومواردی ازاين دست طبق قاعده ای جديد و ارز ارزان تر از بازار آزاد پاسخ داده می‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، مهدی غضنفری افزود: تصميم اخير بانک مرکزی و صرافان که اميدواريم تا پايان هفته جاری اجرايی شود، بسيار خوب بوده و قطعا می تواند بخشی از نيازهای خرد را که در تقاضای بازار نيز تاثير گذار است ، پاسخگو باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


توسعه فضاهای جديد در مرکز مبادلات ارزی

وزير صنعت، معدن وتجارت که اين سخنان را در حاشيه بازديد از دو طبقه جديد پيش بينی شده برای پاسخگويی به پرسش های مراجعه کنندگان و همچنين استقرار نمايندگان بانک های عامل درطبقات زيرين مرکز مبادلات ارزی عنوان می کرد، افزود: صرافان مجاز و معتبر برای تامين نيازهای خرد (اين ميزان از نظر تعداد زياد است اما از جهت رقم چندان بالا نيست) ارز را با قيمتی حول و حوش مرکز مبادلات ارزی که هر روز بانک مرکزی اعلام می کند ، عرضه خواهند کرد .

غضنفری افزود: اين شيوه به نوعی خريد و فروش های ارز توسط مردم يا بانک های عامل را در مقادير کمی که مربوط به خدمات است و به واردات ارتباطی ندارد ، رسميت می بخشد .

وی همچنين در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينکه مرکز مبادلات ارزی با استقبال خوب توليد کنندگان و وارد کنندگان مواد اوليه مواجه شده ، افزود: از ابتدای راه اندازی مرکز هر روز شاهد مراجعه افراد بيشتری از فعالان اقتصادی هستيم به اين دليل برخی توسعه ها در فضای مرکز انجام داديم و ارايه سرويس های جديد را آغاز کرده ايم .

تعداد بانک های عامل مستقر در مرکز مبادلات به رقم ۱۲ رسيد

غضنفری افزود: تعداد بانک های عامل در مرکز مبادلات ارزی از ۲ بانک (ملت و کشاورزی ) به ۱۲ بانک در روز دوشنبه دهم مهرماه رسيد و اين بانک ها به نمايندگی از مشتريان متقاضی واردات ، در محل مرکز مبادلات ارزی مستقر شده اند .

وی با اشاره براينکه براساس تصميم قبلی مقرر شد تا متقاضيان از مراجعه مستقيم به مرکز خود داری کنند ، افزود: افراد دارای برگه معتبر ثبت سفارش می توانند با مراجعه به شعب بانک های مختلف کار تخصيص ارز را در مرکز مبادلات ارزی دنبال کنند.

حجم مبادلات ارزی از۲۵۰ ميليون دلار عبور کرد

غضنفری سپس گفت : خوشبختانه اقدام مناسب راه اندازی مرکز مبادله ارزی که نتيجه تصميم کارگروه مشترک دولت و مجلس بود ، موجب شده تا روز به روز بر حجم مبادله افزوده شود و عرضه ارز در مرکز تا دو روز گذشته به ۱۸۰ ميليون دلاررسيد و حجم آن در روز گذشته تا قبل از پايان عرضه به ۷۰ ميليون دلار رسيد .

تخصيص ارز به اولويت های ۶ و ۷ در آينده ای نزديک

غضنفری افزود: انتظار می رود علاوه بر افزايش تعداد بانک های عامل به محض اينکه اولويت های ۳ تا ۵ واردات به نقطه قابل قبولی برسد ، به سراغ اولويت های ۶ و ۷ از گروه ۱۰ گانه کالاهای وارداتی ، برويم .

وزير صنعت ، معدن و تجارت در پايان افزود: اميدواريم با توجه به تلاش های بسيار برای پاسخ دهی به نيازهای وارد کنندگان ،افزايش خدمات جديد و اضافه شدن خدمات ديگر در آينده ای نزديک بزودی در ميزان تقاضای ارز تعادل ايجاد شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016