سه شنبه 11 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۵۰۰ ميليون دلار از منابع صندوق توسعه به بازار مبادلات ارزی می‌رود

قائم مقام صندوق توسعه ملی با بيان اين‌که به بانک مرکزی اعلام کرديم که ۵۰۰ ميليون دلار از منابع صندوق توسعه را از طريق بازار مبادلات ارزی به ريال تبديل کند، گفت: ميزان تبديل ارز صندوق توسعه به ريال به طرح‌هايی که به بانک ارائه می‌شود بستگی دارد.

سيد محمد قاسم حسينی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار کرد:حضور صندوق توسعه در اين بازار به دليل تبديل ۲۰ درصد از منابع صندوق است که بايد طبق قانون بودجه به صورت ريالی به بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی پرداخت شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه با اشاره به اين‌که حساب‌های صندوق نزد بانک مرکزی است،افزود:بايد از طريق بانک مرکزی درخواست کنيم که به صورت مرحله ‌ای تا سقف ۲۰ درصد ارز صندوق توسعه به ريال تبديل شود و در اختيار بانک‌های عامل قرار بگيرد تا به طرح‌هايی که توجيه فنی و اقتصادی دارند پرداخت شود.

قائم مقام صندوق توسعه ملی با اشاره به اين‌که در گام اول به بانک مرکزی اعلام کرديم که ۵۰۰ ميليون دلار از منابع صندوق توسعه را از طريق بازار مبادلات ارزی به ريال تبديل کند، تصريح کرد:هنوز گزارش عملکرد نگرفته‌ايم که چه ميزان عرضه شده است.

به گفته او بازار مبادلات ارزی بيشتر مربوط به بانک مرکزی و واحدهای توليدی است که برای مديريت بازار ارز و تامين نياز واردکنندگان و همچنين ايجاد شرايطی برای حضور هم زمان عرضه کنندگان و متقاضيان ايجاد شده است.

حسينی با بيان اين‌که تبديل ارز به ريال به طرح‌هايی که به بانک ارائه می‌شود بستگی دارد و کاری به کشش بازار نداريم،تصريح کرد:ما در حدی که مجوز قانونی داريم ارز را عرضه می‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016