پنجشنبه 13 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام رضا پهلوی در پشتيبانی از اعتراضات بازاريان

رفاه و امنيت پايدار شايسته ملت بزرگ ايران است

هم ميهنان عزيزم،
پيامد سی و سه سال عملکرد نادرست و مديريت غلط حاکمان جمهوری اسلامی، اقتصاد فلج، ورشکسته و فروپاشيده کشورمان ايران است. در حالی که قيمت ها روزانه در حال افزايش است، قدرت خريد مردم برای تامين کالاهای اساسی به وضعيت اسفناکی رسيده است و بازار ارز دچار تلاطم و هرج و مرج بی سابقه ايی شده است، صاحب منصبان دولت بی صلاحيت و غير مردمی به احتکار و ذخيره سازی کالاهای مورد نياز (تخم مرغ و گوشت) جامعه پرداخته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با اقتصادی چنين نحيف، که زاييده سی و دو سال بی صلاحيتی، آشفتگی و کجروی است، مجازات های اقتصادی بين المللی عليه ايران به دليل سياست های نابخردانه و ماجراجويانه جمهوری اسلامی نيز به گونه ای بی سابقه شدت گرفته است. بانک های ايران و، مهم تر از همه، بانک مرکزی، با تحريم های رو به گسترش بين المللی دست و پنجه نرم می کنند. ارزش پول ملی کشورمان به سطح يکی از بی ارزش ترين پول های جهان تنزل يافته است. ميليون ها ايرانی برای دريافت يارانه نقدی ناچيز ساعت ها در صف می ايستند. شرکت های بزرگ نفتی ميدان های نفت و گاز ايران را رها کرده اند و مزيد بر اين فهرست شوم، بحران اقتصادی جمهوری اسلامی، زير فشار تحريم های خارجی، به مرحله انفجار آميز خود رسيده است.

در مقابل اين آشفتگی اقتصادی کشورمان، بازار و کسبه بی تفاوت ننشسته و با اعتصاب و برپايی راهپيمايی به دور از خشونت اعتراض خود را نسبت به بحران اقتصادی، سياسی و فروپاشی بنيادهای اجتماعی کشورمان و بی کفايتی و ناتوانی حاکمان جمهوری اسلامی نشان داده اند و در فکر راه چاره برون رفت از اين بن بست هستند.

هم ميهنانم،
تنها راه رهايی از اين بحران و جلوگيری از فاجعه ايی جبران ناپذير برای سرزمينمان ايران، همبستگی و همراهی با يکديگر است. در اين روزها، با اصناف که در اقتصاد کشورمان جايگاه و نقش حياتی دارند، همراه شويم و برای گذر از نظام اختلاس و گذار بسوی تامين برابری، فرصت های برابر، برقراری حکومت ملت و قانون، دست در دست هم دهيم.

از همه بخش های جامعه به ويژه نيروهای مسلح، دعوت بعمل می آورم، تا در راستای برقراری آشتی ملی، به آغوش گرم مردم، جهت گذر دمکراتيک و بدور از خشونت از نظام فقاهتی، برای باز سازی و استفاده بهينه از توانمندی های موجود کشور و برقراری اقتصادی سالم و پويا، تامين عدالت اجتماعی و بازگرداندن «فضای اعتماد» بپيونديد.

ملت بزرگ و کهن ايران شايسته و بايسته رفاه، آسايش، آرامش و امنيت پايدار است.

فردا از آن مردم ايران است
رضا پهلوی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016