چهارشنبه 19 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

الهه موسوی، خبرنگار محيط زيست گلستانی به دادگاه احضار شد

گلستان ما - در پی شکايت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس الهه موسوی روزنامه نگار گلستانی که مدتهاست در خصوص زيانبار بودن ساخت فرهنگسرای دفاع مقدس استان گلستان موضع گيری کرده است به دادگاه احضار ميشود .

به گزارش خبرنگار گلستان ما ، مدتهاست که بحث پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان و ساخت آن جنب تپه نورالشهداء ناهارخوران گرگان نقل محافل خبری و رسانه های داخلی و خارجی شده است . در اين بين احتمال داده می شود برخی مخالفتهای غير اصولی و مصرانه که خواهان تداوم فشار بر سازندگان و مجريان ساخت پارک موزه می باشد ، از روی غرض و تسويه حسابهای جناحی بوده و گرنه خيلی از مخالفين چند ماه پيش امروزه به صف موافقين ساخت پارک موزه دفاع مقدس پيوستند که می توان به عبدالرضا چراغعلی و ذبيح الله ميقانی اشاره کرد ، در حاليکه هنوز شاهديم از جانب اين افراد مطالب چند ماه گذشته را نقل می کنند که اين مورد با اعتراض چراغعلی و ميقانی رو برو شده است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيد ابوالحسن ميرکريمی مدير کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان ضمن قبول موارد فوق گفت : ما در اين مدت کل اخبار کذب منتشر شده در فضای رسانه های استانی ، کشوری ، سايتها و خبرگزاری های داخلی و خارجی را رصد کرده و پس از تجزيه و تحليل آنها دريافتيم برخی مخالفتها از روی ناآگاهی و عدم توجيه طرح بوده که الحمد لله پس از توجيه ، اين دسته به جمع موافقان پيوستند . اما برخی از مخالفين پس از ماهها سعه صدر اين اداره کل و جوابدهی شفاف به نشريات و خبرگزاری ها ، گويا قصد ندارند بپذيرند که اين پروژه ملی بوده و اجماع کشوری و استانی نهادها و سازمانها و مطالبه مردمی پشت سر آن نهفته است . لذا ما بر آن شديم تا از سردبير نشريه سليم(الهه موسوی) که در اين مدت از هر روزنه ای عليه ما تاخته و فرهنگ دفاع مقدس و عملکرد برخی نهادها را زير سوال برده و در لوای دروغ بزرگ تخريب جنگل دل مخالفين نظام را شاد کرده نزد مراجع قضايی شکايت کرده و احقاق حق نماييم .

مير کريمی گفت : ما در اين مدت خيلی کوتاه آمديم و با سعه صدر با ايشان برخورد کرديم ولی ايشان کوتاه نيامد و لذا ما به جرم تشويش اذهان عمومی و نشر اکاذيب و اخبار دروغ از وی به دادسرا شکايت برديم . بلافاصله دادگاه حکم احضاريه وی را صادر کرد و بزودی ايشان برای پاسخگويی و تفهيم اتهام به دادگاه احضار خواهد شد .

وی در خصوص بازداشت ۲۴ ساعته مهدی به آبادی افزود : ما از اداره کل منابع طبيعی استان مجوز قطع دو درخت را گرفته بوديم که همزمان با قطع اين دو درخت ايشان از آن صحنه ها فيلمبرداری کرد که با دخالت نگهبابان تپه نورالشهدا و نيروهای ۱۱۰ ، ايشان بازداشت شد و پس از شکايت اين اداره کل از ايشان به مدت ۲۴ ساعت در بازداشتگاه بسر برد.

هفته گذشته بود که عباس پوريانی دادستان مرکز استان به نشردهندگان اکاذيب و دروغ در فضای مطبوعات و سايت ها هشدار جدی داد و از لزوم برخورد با اين دسته از افراد سخن راند اما دو روز بعد سايت تابناک همان کذب و دروغ چند ماه گذشته را به خورد مردم داد . واکنش دادستان و دادگستری استان ، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ، معاون سياسی امنيتی استاندار و سردار بابايی فرمانده سپاه استان در نشست خبری هفته دفاع مقدس نشان می دهد که کاسه صبر مسئولين و مردم استان از اين همه دروغ و شايعه در خصوص ساخت پارک موزه دفاع مقدس به سر آمده و خواهان برخورد جدی با عوامل اين قضيه هستند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016