سه شنبه 11 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهدید یک خبرنگار به تعقیب قضایی در جلسه خبری سخنگوی قوه قضائیه

بی بی سی ـ غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران، در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران، یک خبرنگار را به دلیل طرح سئوال، تهدید به تعقیب قضایی کرده است.

بر اساس گزارش رسانه های ایران، آقای محسنی اژه ای در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که از وی درباره اجرای حکم علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور پرسیده بود، او را تهدید به تعقیب قضایی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی قوه قضاوئیه ایران در جلسه خبری خود خطاب به خبرنگار پرسش کننده که از روزنامه ایران بوده، گفته "شما در سؤال خودتان اشاره کردید که آقای جوانفکر شکایتی کرده از قاضی صلواتی که این شکایت مورد رسیدگی قرار نگرفته است و مطلب دیگر این که گفتید دادستان تهران اصرار دارد تا پرونده اتهامی جوانفکر را پرونده امنیتی قلمداد کند که همه این موارد جای تعقیب شما را باقی می‌گذارد و می‌توان بدون شکایت خصوصی به جرم افترا شما را تعقیب قضایی کرد."

آقای محسنی اژه ای گفته "شما از کجا می‌دانید که به شکایت آقای جوانفکر رسیدگی نشده است و نتیجه‌ای در بر نداشته است. آیا درست است که چون نتیجه رسیدگی به نفع آقای جوانفکر نبوده است شما افترا بزنید و بگویید به این پرونده رسیدگی نشده است."

علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور ایران در زمان حضور محمود احمدی نژاد در نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، برای تحمل حکم دادگاه که یک سال حبس است، بازداشت شد.

در حدود هشت سال پیش از این، در نشست هفتگی هیأت نظارت بر مطبوعات ایران زدوخوردی میان عیسی سحرخیز، نماینده مدیران مسئول جراید و غلامحسین محسنی اژه ای، نماینده قوه قضائیه در این هیأت رخ داد.

نعمت احمدی، وکیل دادگستری در توصیف آنچه در این جلسه گذشته بود گفته بود که پس از این جلسه آقای سحرخیز را با "وضعیت آشفته و پیراهنی پاره دیده که روی شانه اش محل گازگرفتگی به چشم می خورده، سرش بر اثر برخورد جسم سخت زخمی شده و بخشی از پائین تنه بدنش خراشدگی عمیقی برداشته بوده تا آنجا که پزشک قانونی برای وی دو هفته طول درمان تعیین کرده است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016