چهارشنبه 19 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: ارتباط تحريم‌ها با انرژی هسته‌‌ای دروغ است، بالا رفتن قيمت ها و بيکاری دو مشکل اصلی کشور هستند

مهر ـ رهبر انقلاب در جمع مردم خراسان شمالی با بيان اينکه کشورهای غربی وانمود می کنند که اگر ملت ايران از انرژی هسته ای دست بردارد، تحريم ها برداشته می شود، ولی دروغ می گويند، تاکيد کردند: تحريم ها از ابتدا عليه ملت ايران اعمال شده اما مطمئن باشند که اين بار نيز ملت ايران با کمک اللهی پيروز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز صبح در جمع پرشور مردم ولايتمدار خراسان شمالی ضمن تشکر از حضور، نشاط و آمادگی مردم اين خطه برای استقبال از ايشان، اظهار داشتند: روحيه حضور، آمادگی، سرزندگی و نشاط در عرصه عرصه‌های مختلف زندگی از جمله دفاع مقدس از ويژگی‌های محسوس اين منطقه بوده است و غيرت و مرزبانی اين منطقه منطبق با همين خصوصيات است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان افزودند: استان خراسان شمالی جزو ۱۰ استان برتر کشور از لحاظ استعداد و توانايی‌های علمی است و دانش‌آ‌موزان اين منطقه در المپيادها جزو برترين‌های کشور محسوب می‌شوند.

رهبر معظم انقلاب غيرت، دين‌مداری،‌ مرزبانی، سرزندگی، نشاط و شجاعت را جزو خصوصيات مردم اين خطه برشمردند و تصريح کردند: ما اين خصوصيات را می گوييم که جوانان مربوط به اين استان افتخار کنند که متعلق به اين منطقه و مردم هستند و يکی از برجستگی‌های ديگر آنان همراهی و همزيستی مهربانانه قوميت‌های مختلف در اين استان است که کاملاً مشهود و بارز است.


نشاط و سرزندگی موهبت بزرگ ملت ايران برای رسيدن به قله هاست

ايشان با بيان اينکه نشاط و سرزندگی از انقلاب تا به امروز در سراسر کشور وجود داشته است و دارد تاکيد کردند: اين موهبتی بزرگ است برای ملتی که درصدد ترقی و حرکت رو به جلو و به دنبال حيات طيبه است.

رهبر معظم انقلاب با تاکيد بر اين که برای رسيدن به قله‌ها بايد يک نقشه راه وجود داشته باشد بيان فرمودند: اول بايد يک نقشه راه وجود داشته باشد تا حرکت، هدف و چشم انداز معلوم باشد، بعد هم فهم درست و رصد کردن دايمی اين حرکت جزو مسايل اصلی امروز ماست که نخبگان کشور وظيفه اين رصد کردن دايمی را بر عهده دارند و بايد به اين مسايل اصلی توجه داشته باشيم.

هدف کليدی ملت ايران پيشرفت منطبق بر اسلام است

ايشان در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينکه هدف کليدی ملت ايران پيشرفت بر منطق اسلام است، گفت: اگر بخواهيم هدف های ملت ايران را در يک مفهوم خلاصه کنيم آن مفهوم کليدی پيشرفت است اما پيشرفتی که منطبق بر اسلام است و نه تعاريف غربی.

ايشان ضمن تعريف پيشرفت منطبق بر اسلام فرمودند: پيشرفت اسلامی چند بعد دارد که شامل پيشرفت علمی، پيشرفت اخلاقی، پيشرفت درعدالت، پيشرفت دررفاه عمومی، پيشرفت اقتصادی،پيشرفت در عزت، پيشرفت در اعتبار بين‌المللی و پيشرفت در استقلال سياسی و پيشرفت در عبوديت و تقرب به خداوند متعال می‌شود و اين پيشرفتی است که هدف نهايی ما است و رصد کردن مرحله پيشرفت ماموريت نخبگان است.


قضاوت من از پيشرفت کشور قضاوت مثبتی است

ولی امر مسلمين با تاکيد بر اينکه قضاوت من از پيشرفت کشور قضاوتی مثبت است، افزودند: پيشرفت ملت و کشور هيچگاه به سوی قله مورد نظر متوقف نشده است اما نقطه ضعف‌های وجود داشته که نخبگان بايد آن را شناسايی و به اين پيشرفت کمک کنند.

ساز و برگ پيشرفت عزم ، اميد و تلاش است

ايشان عزم راسخ، اميد، کار و تلاش پيگير، برنامه ريزی و هوشياری را ساز و برگ اين پيشرفت دانستند و تصريح کردند: با اين ساز و برگ می‌توانيم دشمنان خود را به زانو در بياوريم و اگر اين ساز و برگ وجود داشته باشد هيچ خطری خطر نيست. خطر اصلی از دست دادن اين ساز و برگ‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع مردم استان خراسان شمالی حضرت آيت الله خامنه ای با تاکيد بر اينکه حرکت ملت ايران از ابتدا سير صعودی داشته است، فرمودند: نتيجه اين سير صعودی پيشرفتی است که ما بدست آورده ايم. در امور زيربنايی، خدمات مردمی و معنويات، دانش و فناوری پيشرفت کرده ايم.


منازعات جناحی نتوانسته ثبات سياسی کشور را از بين ببرد

ايشان با تاکيد بر اينکه ثبات در کشور از ابتدای انقلاب تاکنون استقرار داشته است، ادامه دادند: منازعات جناحی نتوانسته ثبات سياسی کشور را از بين ببرد، البته زيربناهای سياسی مهمی از لحاظ قانونی و عملی در کشور وجود دارد که بدست جوانان و زبدگان علمی داخلی ساخته شده است.


مسئله تحديد نسل بايد از اواسط دهه ۷۰ متوقف می شد

مقام معظم رهبری نسل جوان تحصيل کرده را از موجودی های مهم و با ارزش انقلاب خواندند و اظهار داشتند: يکی از خطاهايی که ما خودمان کرديم و بنده خودم هم در آن سهيم هستم، مسئله تحديد نسل بود. در ابتدا لازم بود، اما بايد از اواسط دهه ۷۰ متوقف می شد.

ايشان تاکيد کردند: نسل جوان را بايد حفظ کرد اگر با روند کنونی پيش برويم، کشور پير خواهد شد. اگر نسل جوان امروز را در دوره ها و مرحله های آينده بتوانيم حفظ کنيم همه مشکلات کشور را حل خواهند کرد.


بالا رفتن قيمت ها و بيکاری را دو مشکل درجه اول کشور

مقام معظم رهبری بالا رفتن قيمت ها و بيکاری را دو مشکل درجه اول کشور خواندند و اظهار داشتند: البته اين مشکلات قابل حل است و مشکلات اساسی که ملت و مسئولان نتوانند آن را حل کنند، وجود ندارد.

ايشان افزودند: در طول سی و سه سال انقلاب خطرهای بزرگتر از اين پيش آمده که کشور از آن عبور کرده است، در اولين ماه های پيروزی انقلاب مسئله تحريک قوميت ها مطرح شد و دشمن سعی کرد قوميت ها را به جان هم بياندازد. در همين منطقه شما يک عده کمونيست بی اعتقاد به وطن و دين سعی کردند اقوام ترکمن را در مقابل انقلاب قرار دهند که در درجه اول عناصر مؤمن ترکمن در مقابل آنها ايستادند و علمای با نفوذ ترکمن و جوانان ساير مناطق کشور همه در مقابل اين خطر ايستادگی کردند.

مقام معظم رهبری تصريح کردند: پس از آن دشمن جنگ تحميلی را به راه انداخت، هشت سال جنگ شوخی نيست. خواستند انقلاب را به زانو دربياورند که ملت از آن هم عبور کرد.


دشمنان تحريم را به مسئله انرژی هسته‌ای مرتبط کردند، دروغ می گويند

ايشان اظهار داشتند: تحريم از اول هم وجود داشت، امروز دشمنان تحريم را به مسئله انرژی هسته‌ای مرتبط کردند، دروغ می گويند. آن روز که تحريم را مطرح می کردند، انرژی هسته ای نبود. آنچه دشمنان را ناراحت می کند، سرافرازی ملت ايران است.

مقام معظم رهبری ادامه دادند: دشمنان وانمود می کنند اگر ملت ايران از انرژی هسته ای صرف نظر کند، تحريم ها برداشته می شود، دروغ می گويند از روی بغض و کينه تصميم می گيرند تحريم های غيرمنطقی و وحشيانه را به راه بياندازند. اين جنگ با يک ملت است، البته در اين جنگ هم به توفيق الهی مغلوب ملت ايران خواهند شد.

ايشان تصريح کردند: البته ممکن است مشکلاتی بوجود آورند و برخی بی تدبيری ها هم اين مشکلات را افزايش دهد اما اينها چيزی نيست که ملت ايران نتواند از آن عبور کند.


جمهوری اسلامی بر اين مشکلات به فضل الهی فائق خواهد آمد

رهبر معظم انقلاب به حوادث بازار تهران اشاره کردند و اظهار داشتند: ۲-۳ ساعت يک عده در دو خيابان تهران دو سطل زباله را آتش زدند دشمنان از اين اتفاق ابراز خوشحالی می کنند، وضع ما بدتر است يا وضع شما که يکسال است خيابان های اروپا تظاهرات است. مشکل شما به مراتب پيچيده تر از مشکل ما است، اقتصاد شما قفل است. خوشحالی می کنيد که اقتصاد ايران ضعيف شده است! شما روبه اضمحلال و رکود هستيد، اما جمهوری اسلامی با اين مشکلات از پا در نمی آيد.

رهبر معظم انقلاب تاکيد کردند: جمهوری اسلامی بر اين مشکلات به فضل الهی فائق خواهد آمد و آنها را باز هم در حسرت شکست دادن ملت ايران خواهد گذاشت.


مسئولان تقصيرها را گردن يکديگر نياندازند

ايشان خطاب به مسئولان کشور تصريح کردند: مسئولان کشور هم بايد اتحاد، برنامه ريزی و مسئوليت شناسی داشته باشند و تقصيرها را گردن يکديگر نياندازند. قانون اساسی نقص ندارد و نقش سه قوه در آن مشخص است.

مقام معظم رهبری با تاکيد بر اينکه مسئولان کشور دلسوز هستند، ادامه دادند: ما بشر هستيم و خطاهايی می کنيم، لاکن اشتباهات همه قابل جبران است، خوشبختانه مسئولان دلسوز هستند.

همراهی اروپايی ها با آمريکايی ها خردمندانه نيست

ايشان خطاب به کشورهای اروپايی اظهار داشتند: همراهی اروپايی ها با آمريکايی ها خردمندانه نيست و حماقت است. مردم کشور ما از خيلی از کشورهای اروپايی خاطره بدی ندارند ما از فرانسه، ايتاليا و اسپانيا خاطره بدی نداريم، از انگليس خاطره بد داريم و می گوييم انگليس خبيث.

علاج اصلی و بنيادی مشکلات کشور توليد ملی است

رهبر معظم انقلاب تاکيد کردند: کشورهای اروپايی با همراهی آمريکا خودشان را در چشم ملت ايران منفور می کنند.

ايشان علاج اصلی و بنيادی مشکلات کشور را توليد ملی خواندند و ادامه دادند: با توليد ملی مشکل گرانی، توليد، اشتغال و بيکاری حل می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016