شنبه 22 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع کارگران صنايع فلزی ايران در مقابل وزارت کار

ايلنا ـ بيش از ۶۰۰ کارگر کارخانه‌های صنايع فلزی يک و دو در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، بيش از ۶۰۰ کارگر صنايع فلزی ايران در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان دولتی و مديران کارخانه در خصوص پرداخت مطالبات و معوقات حقوقی‌شان، صبح امروز در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

نماينده کارگران صنايع فلزی در مورد دلايل اعتراض کارگران به ايلنا گفت: ۵ ماه از حقوق و بيمه معوقه کارگران صنايع فلزی با احتساب ماه مهر هنوز پرداخت نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ولی اله موحد با بيان مطلب فوق تصريح کرد: در آخرين تجمع کارگران مقابل وزارت صنايع که در تاريخ شنبه ۲۵ شهريور ماه ۹۱ صورت گرفت، وعده پرداخت معوقات ۸ ماهه کارگران داده شد که متاسفانه مسئولان کارخانه با پرداخت سه ماه از معوقات حقوقی کارگران، از پرداخت مابقی طلب کارگران خودداری می‌کنند.

در اين زمينه، پروين محمدی يکی ديگر از نمايندگان کارگران اضافه کرد: در آخرين تجمع کارگران، با حضور يکی از مالکان کارخانه در وزارت صنايع و و دادن چک برای پرداخت بدهی‌های کارخانه به کارگران، اين تجمع خاتمه يافت اما متاسفانه چک دريافتی نقد نشد و کارگران به بخش اعظمی از مطالبات حقوقی خود نرسيدند.

اين کارگر افزود: بعداز تجمع مبلغی به کارگران پرداخت شد ولی همچنان سالن شماره يک صنايع فلزی ۱۱ ماه بيمه و ۵ ماه حقوق و همچنين سالن شماره دو ۵ ماه حقوق و ۵ ماه بيمه طلب دارند.

***

مذاکره نمايندگان کارگران صنايع فلزی با مسئولان وزارت کار

ايلنا ـ نمايندگان شورای اسلامی کارخانه‌های صنايع فلزی يک و دو در حال مذاکره با مسئولان وزارت کار هستند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، پس از تجمع ساعتی پيش ۶۰۰ کارگر کارخانه صنايع فلزی ايران يک و دو که مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، هم اکنون نمايندگان شورای اسلامی اين دو کارخانه در حال مذاکره با مسئولين وزارت کار هستند.

کارگران اين دو مجموعه نيز در محوطه پايينی وزارت کار تجمع کرده و منتظر نتايج مذاکرات نمايندگان خود با مسئولين وزارت کار هستند. آنها با نصب بنرهايی بر سر در وزارت خانه، خواهان رسيدگی به خواسته های خود شده بودند.

گفتنی است کارگران خواستار ديدار با وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودند که به آن‌ها گفته شده است وزير به مشهد سفر کرده است.

***

مذاکرات نمايندگان کارگران صنايع فلزی با مسئولان وزارت کار بی‌نتيجه ماند

ايلنا ـ نماينده کارگران صنايع فلزی ايران، مذاکرات امروز نمايندگان کارگران اين مجموعه صنعتی با مسئولان وزارت کار را بی‌حاصل خواند.

پروين محمدی در اين باره به ايلنا گفت: مذاکرات ميان نمايندگان شورای اسلامی کارخانه‌های صنايع فلزی يک و دو با مسئولان وزارت کار بی‌نتيجه بود و کارگران اين مجموعه‏، عصبانی و ناراضی به خانه‌های خود بازگشتند.

او افزود: در حالی که ۱۱ ماه است کارفرمای کارخانه صنايع فلزی، حق بيمه کارگران را پرداخت نکرده است، مسئولان وزارت کار اعلام کرده‌اند که خود کارگران اين مبلغ را واريز کنند تا سازمان تامين اجتماعی برای بازنشسته کردن آنان اقدام کند. اين سخنان موجب ناراحتی کارگرانی شد که ۳ ماه است حقوق خود را دريافت نکرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016