سه شنبه 9 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممانعت پليس امنيت از برگزاری نماز عيد قربان در تهران

خبرگزاری هرانا - پليس امنيت تهران از برگزاری نماز عيد قربان اهل سنت در برخی از نمازخانه‌های معروف اهل سنت در تهران ممانعت بعمل آورد.

بنا به گزارش سنی آنلاين، پليس امنيتی تهران، صبح روز جمعه با حضور در مبادی ورودی برخی از نمازخانه‌های اهل سنت تهران از جمله در منطقه صادقيه و سعادت آباد، از ورود نمازگزاران به اين نمازخانه‌ها برای ادای نماز عيد قربان جلوگيری کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تارنمای اصلاح درباره ممانعت از برگزاری نماز عيد قربان در نمازخانه منطقه صادقيه چنين گزارش داده است: مقارن بامداد امروز جمعه پنجم آبانماه ١٣٩١در حالی که برابر اعلام جمعه گذشته هیأت امنا مبنی بر اقامه نماز عيد، از ساعت ۵:٣٠ درهای مکان گشوده شده بود، اولين يگان از نيروهای پليس امنيت حدود ساعت ۶ مراجعه و با اعلام اينکه انشاءالله مراسم نماز عيد تا ساعت ٨:٣٠ پايان يابد، موافقت ضمنی خود را اظهارنمودند؛ دقايقی بعد يگان ديگری شامل چند دستگاه خودرو گشتی با مسدود کردن خيابانهای منتهی به مکان، رويه متفاوتی را در پيش گرفتند.

متعاقب آن، قبل از ساعت ۶:۳۰‌‌ همان يگان اول ابلاغ نمودند که لازم است درهای مکان بسته شود.

هیأت امنا با بيان اينکه برابر اطلاع رسانی‌های به عمل آمده صد‌ها نمازگزار در مسير هستند و امکان بستن در‌ها در اين ساعت وجود ندارد، از پذيرش پيشنهاد پليس امتناع نمودند و مقرر شد نمازگزاران به اماکن ديگر هدايت شوند و به اين ترتيب پس از ممانعت سه سال متوالی اخير از نماز عيد فطر، برای اولين بار از نماز عيد قربان نيز ممانعت شد.

اين در حالی است که اهل سنت تهران از داشتن حتی يک مسجد نيز محروم هستند و مکانهايی که در آن نماز را اقامه می‌کنند، منازل استيجاری بوده که از آن‌ها به عنوان "نمازخانه" استفاده می‌کنند.

گفتنی است پس از ممانعت ذکر شده، نمازگزاران اهل سنت مجبور شدند نماز عيد قربان را به صورت مخفيانه در برخی منازل ديگر برگزار نمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016