دوشنبه 15 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش مهمانپرست به اقدام کانادا برای ضبط اموال متعلق به دولت ايران

خبرگزاری آريا-سخنگوی وزارت امور خارجه به صدور حکم ضبط اموال متعلق به دولت ايران در کانادا واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری آريا، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران اقدام دولت کانادا برای ضبط اموال متعلق به دولت ايران در اين کشور را خلاف اصول منشور ملل متحد و مغاير با نص صريح کنوانسيونهای وين ۱۹۶۱ روابط ديپلماتيک و ۱۹۶۳ روابط کنسولی و در تناقض آشکار با مقررات حقوقی عرفی بين المللی و نيز شعار حاکميت قانون در سطح بين المللی دانست .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رامين مهمان‌پرست در واکنش به حکم قاضی دادگاهی در انتاريوی کانادا تصريح کرد : مصونيت دولت و اموال آن به عنوان اصل تثبيت شده و ديرپای حقوق بين الملل ، رکن رکين و بنيادين روابط بين الدولی است وچنانچه اجازه داده شود که اين اصل ( مصونيت اموال دولتها در خاک يکديگر ) بدين شکل و تحت تأثير ملاحظات کاملا سياسی خدشه دار شود ، اين به معنای فرو ريختن نظام بين المللی مبتنی بر برابری حاکميتها خواهد بود .
او گفت: انگيزه های سياسی در ورای اين اقدام بر هيچ کس پوشيده نيست ، اينکه بلافاصله پس از تعليق روابط سياسی و بستن سفارت ايران در کانادا ، دادگاههای کانادا بر روی اموال ملت ايران دست می گذارند ، به خوبی انگيزه های دولت کانادا را روشن می کند.
مهمان‌پرست با تأکيد بر اينکه جمهوری اسلای ايران ضمن رد اکيد هر گونه مداخله در اقدامات تروريستی در هر نقطه از جهان و محکوميت شديد اين اقدام سياسی دادگاه کانادايی ، دولت کانادا را مسئول اين نقض مقررات بين المللی می داند ، خواستار توقف فوری اين روند شد و افزود : بديهی است حق پيگيری سياسی و حقوقی اين اقدام برای دولت جمهوری اسلامی ايران محفوظ است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016