شنبه 29 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هیئت پارلمانی ایران عازم کانادا شد

در اجلاس کبک، همچنین چند میزگرد و کارگروه در ارتباط با موضوعاتی همچون خلع سلاح هسته‌ای، مصونیت پارلمانی، حقوق پارلمانی از منظر حقوق بین‌المللی و امنیت انرژی و دورنمای آینده آن برگزار خواهد شد.

هیئت پارلمانی ایران برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی بین‌المجالس (IPU) به ریاست «ایرج ندیمی» عازم کانادا شد.

به گزارش ایلنابه نقل از اداره اخبار مجلس، هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در یکصد و بیست و هفتمین اجلاس مجمع جهانی بین‌المجالس (IPU) که طی روزهای 30 مهر لغایت 5 آبان 91 در شهر کبک کانادا برگزار می‌شود به این کشور عزیمت کرد.

در این اجلاس، موضوعاتی همچون حقوق شهروندی، هویت و تنوع زبانی در دنیا جهانی شده، در نشست ویژه کنفرانس و سه موضوع «تقویت حس مسئولیت در قبال محافظت از جان غیر نظامیان»، «تجارت عادلانه و ساز و کارهای نوآورانه مالی برای نیل به توسعه پایدار» و «استفاده از رسانه‌ها در جهت افزایش مشارکت شهروندان و ارتقای دموکراسی»، در قالب سه کمیته مطالعاتی تخصصی مورد بحث و بررسی نمایندگان مجالس بیش از 120 کشور جهان قرار خواهد گرفت.

در اجلاس کبک، همچنین چند میزگرد و کارگروه در ارتباط با موضوعاتی همچون خلع سلاح هسته‌ای، مصونیت پارلمانی، حقوق پارلمانی از منظر حقوق بین‌المللی و امنیت انرژی و دورنمای آینده آن برگزار خواهد شد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود با توجه به طرح موضوع لزوم رعایت احترام به ادیان و مذاهب آسمانی و اجتناب از هتک حرمت به مقدسات دینی به بهانه آزادی بیان از سوی جمع کثیری از هیئت‌های شرکت‌کننده در اجلاس به عنوان ماده اضطراری کنفرانس به تصویب برسد.

در اجلاس کبک، همچنین نشست منطقه‌ای اعضای گروه آسیا-اقیانوسیه متشکل از 27 کشور به ریاست گروه جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

سرپرستی هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران را «ایرج ندیمی» رئیس شورای اجرایی گروه بین‌المجالس ایران به عهده دارد و رحمت‌الله نوری، یوناتن بت‌کلیا، نصرالله پژمان‌فر و شهلا میرگلوبیات، سایر اعضای گروه اعزامی را تشکیل می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتحادیه بین‌المجالس، یک سازمان مهم غیردولتی است که در حال حاضر 162 عضو اصلی و 10 عضو وابسته دارد.

مقر این اتحادیه در ژنو قرار دارد و مأموریت اصلی آن کمک به گسترش صلح و دموکراسی در جهان است. جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از اعضای فعال این اتحادیه بوده است.

این اتحادیه هر سال، دو اجلاس بهاره و پائیزه خود را در یکی از کشورهای عضو با حضور رؤسا و نمایندگان مجالس جهان برگزار می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016