چهارشنبه 17 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حدادعادل: در تعداد امضاکنندگان سوال از رييس‌جمهور شک قوی داريم

رييس فراکسيون اصولگرايان مجلس تاکيد کرد: نمی‌خواهم در بازار مسگرها ما هم تقه‌ای بزنيم و صدا درست کنيم. سعی می‌کنيم برای جلوگيری از تنش حتی‌الامکان تنش به وجود نياوريم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، غلامعلی حدادعادل در جمع خبرنگاران گفت: بيانيه فراکسيون اصولگرايان ديدگاه ما را به روشنی نشان می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: روز ۲۴ اسفند سال گذشته پس از انتخابات مجلس در مجلس هشتم از رييس‌جمهور سوال شد و ديديد که چه اتفاقاتی افتاد.

نماينده مردم تهران خاطرنشان کرد: اصلاح آيين‌نامه داخلی مجلس را دنبال می‌کنيم ولی به اين زودی‌ها جواب نمی‌دهد. فعلا مساله فوری‌مان، طرح سوال از رييس‌جمهور است که بايد ديد مجلس چطور به آن می‌پردازد.

رييس فراکسيون اصولگرايان مجلس تاکيد کرد: سعی می‌کنيم برای مطرح نشدن سوال در صحن علنی از راهکارهای مختلفی استفاده کنيم. بنايمان اين است که در شرايط فعلی در روابط بين قوا بحران اجتماعی که به جامعه کشيده شود به وجود نيايد. نظرمان اجرای دستور، نصيحت و هشدار رهبری است. ما هشدار رهبری را سرسری نمی‌گيريم و آن را مهم می‌دانيم و احتمال می‌دهيم که طرح سوال از رييس‌جمهور از مصاديق هشدار رهبری باشد.

حدادعادل با تاکيد بر اينکه در تعداد امضاهای طرح سوال از رييس‌جمهور شک قوی داريم، گفت: تعدادی از نمايندگان هستند که امضاهايشان را پس گرفته‌ بودند ولی هيات رييسه به اين مساله اعتنايی نکرد. ما تلاش داريم اين مساله را از طريق آيين‌نامه حل کنيم و فکر می‌کنيم که راه‌حل آيين‌نامه‌ای وجود داشته باشد.

وی افزود:‌تعدادی از نمايندگان هستند که برای هيات رييسه قسم می‌خورند که قبل از ابلاغ طرح سوال به رييس‌جمهور به دفتر رييس‌جمهور امضاهايشان را پس گرفتند ولی هيات رييسه نه اسامی امضاکنندگان را در اختيار ما قرار داد، نه تعداد افرادی که منصرف شده بودند و نه کسانی که انصراف خود را پس گرفته بودند، اسامی هيچ يک از آنان را در اختيار ما قرار نداد. اکنون نيز تلاش می‌کنيم از طريق راه‌حل آيين‌نامه‌ای اين مساله را دنبال کنيم.

حداد افزود: شکايت از هيات رييسه نيز يکی از راهکارهاست که برخی از نمايندگان دنبال آن هستند ولی بنده آن را امضا نکردم.

رييس فراکسيون اصولگرايان مجلس تاکيد کرد: شکايت از هيات رييسه از طرف فراکسيون انجام نشده بلکه افراد خود تصميم به اين کار گرفته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016