سه شنبه 16 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا رحيمی: الان زمان تحمل است نه سئوال از رئيس جمهور، وقت ملاقات نداديم رفت دنبال سوال از رئيس جمهور

مهر ـ معاون اول رئيس جمهور با انتقاد از طرح سئوال از رئيس جمهور گفت: الان زمان سئوال از رئيس جمهور نيست الان زمان تحمل است نه سئوال.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رحيمی صبح سه شنبه در همايش سراسری توسعه آموزش های فنی وحرفه ای و کارو دانش در افق ۱۴۰۴ با بيان اين مطلب افزود: دوستی از ما وقت ملاقات خواست اين وقت به او داده نشد. می رود طرح سئوال از رئيس جمهور را امضا می کند. مگر الان وقت سئوال است که شما طرح سئوال از رئيس جمهور را امضا می کنيد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: شرايط کشور خوب نيست و تحريم ها شرايط را برای ما سخت تر کرده است. البته مشکلات درون کشور بيشتر است.

رحيمی با بيان اينکه نبايد با دشمن شريک شد تصريح کرد: چند نفری می خواهند کانديد رياست جمهوری شوند که از ميان آنها يک نفر رئيس جمهور شود که شايد هم نشود اما با ضربه زدن به دولت مشکلات را افزايش می دهند.

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به تحريم ها تصريح کرد کشورهايی همچون آمريکا و اسرائيل و ديگر نوکرانشان همچون کانادا که سفارتشان در ايران تعطيل شده است وقتی می بينند کاری از دستشان بر نمی آيد اموال ما را در سفارتخانه توقيف می کنند.

معاون رئيس جمهور گفت: اکنون ستادی با عنوان ستاد تدابير ويژه اقتصادی تشکيل شده که مشکلات را بررسی کند و راهکارهای لازم را اتخاذ کنند. اما در داخل کشور گويی جشن است و هر کسی از راه می رسد می خواهد ضربه ای به دولت بزند.

رحيمی گفت: آمريکا اذعان دارد که ايران خود به قدرتی تبديل شده است و اين را بارها و بارها اعلام کرده است.

وی با تاکيد بر اينکه آموزش و پرورش جايگاه مهمی در کشور و مملکت دارد خاطرنشان کرد: نقش آموزش و پرورش انکارناپذير است و صدا و سيما، روزنامه ها ، مسئولان و دستگاههای مختلف بايد بدانند که آموزش و پرورش پايه و اساس زندگی آنها است.

معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: اگر امروز به رتبه اول علمی در خاورميانه نرسيده ايم به اين معنی است که مسئولان از نقش آموزش و پرورش غفلت کرده اند. اگر اين موضوع به خوبی درک شود تا ۱۰ - ۱۲ سال آينده به رتبه نخست علمی در خاورميانه تبديل می شويم

وی با اشاره به نقش و جايگاه هنرستانها گفت: هنرمندان کسانی هستند که دست به توليد آثاری می زنند و ديگران از آن عاجزند اما هنر هنرمند بايد در جامعه مفيد باشد. هنر بی ارزش به درد جامعه نمی خورد.

رحيمی تصريح کرد: يکی از دردهای ما اين است که مسئولان به نقش اساسی آموزش و پرورش در اداره مملکت اعتراف نمی کند. آموزش و پرورش در اين دولت با اجرای سند تحول بنيادين غوغا کرده است.

معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت: تاسيس ۱۲۰۰ هنرستان در طول يک سال کار بزرگی است و قطعا آثار اين اقدامات در آينده نزديک در جامعه هويدا خواهد شد. در حال حاضر ۱۲-۱۳ ميليون دانش آموزان و ۴-۵ ميليون دانشجو در کشور وجود دارد که امکان استخدام همه آنها نيست.

به گفته رحيمی، بسياری از اين افراد می توانند از طريق مهارت آموزی در هنرستانها جذب بازار کار شده و نقش موثری در کاهش آمار بيکاری داشته باشند.

وی درباره تخصيص اعتبار ۳۱ ميليارد تومانی تجهيز هنرستانها خاطرنشان کرد:امسال دولت با توجه به فشارهای درونی و بيرونی بدشانسی آورد. ۳۱ ميليارد تومان اعتبار برای تجهيز هنرستانها با توجه به نقش موثر آنها در بازار کار رقمی نيست اما آموزش و پرورش بايد دو، سه ماه صبر پيشه کند تا بتوان اين اعتبار را به آنها اختصاص داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016