پنجشنبه 18 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: موضوع هسته ای ايران بايد در رابطه بين ايران و آمريکا حل شود

ايرنا ـ جزيره بالی، اندونزی - رييس جمهوری اسلامی ايران با بيان اين که، موضوع هسته ای ايران تبديل به يک موضوع سياسی شده است گفت: اين موضوع بايد در رابطه بين ايران و آمريکا حل و فصل شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ايرنا، ˈمحمود احمدی نژادˈ که برای حضور در پنجمين اجلاس دموکراسی در جزيره بالی در اندونزی بسر می برد، عصر پنجشنبه به وقت محلی در نشست خبری با رسانه های مختلف خارجی افزود: همه کشورهايی که عضو آژانس بين المللی انرژی اتمی هستند و حتی کشورهای گروه ۱ + ۵ به صراحت به ما می گويند که ايران بايد اين مشکل را با آمريکا حل کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس جمهوری برای نشان دادن شفاف بودن برنامه های صلح آميز هسته ايران پيشنهاد کرد که دانشمندان هسته ای از همه کشورهای جهان از تاسيسات هسته ای ايران بازديد کنند تا خودشان از نزديک ببينند که هيچ ابعاد نظامی در برنامه هسته ای ايران وجود ندارد.

وی اظهارداشت: ما اعلام کرده ايم که نمايندگان همه دولت ها می توانند از تاسيسات هسته ای ايران بازديد کنند، چرا که ايران تنها کشوری است که درب های تاسيسات هسته ای خود را به روی رسانه ها باز کرده است.

وی با انتقاد از عملکرد آژانس بين المللی انرژی اتمی و اظهار تاسف از اين که، اين نهاد بين المللی تحت تاثير سياست های استعماری برخی دولت ها قرار دارد، افزود‌: برای حل موضوع هسته ای ايران نياز به حضور هيچ سازمان جديد ديگری نيست و تنها کافی است، دولت آمريکا رفتار خود را اصلاح کند و مطمئنا اين تغيير رفتار به نفع خود دولت و مردم آمريکا است.

احمدی نژاد گفت‌: آژانس بين المللی انرژی هسته ای بارها تاسيسات هسته ای ايران را بازديد کرده و در بيش از ۱۰ گزارش خود اعلام کرده است که هيچ نشانه ای از تلاش ايران، برای بمب اتم پيدا نکرده است، اما همين آژانس هيچ گزارشی درباره خلع سلاح دولت آمريکا صادر نکرده است، برای اين که تحت سلطه کشورهای دارای بمب اتم است.

وی در بخش ديگری از سخنانش در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات مستقيم بين ايران و آمريکا افزود: معتقديم اساس در روابط بين المللی رابطه دوستانه بين ملت ها و دولت ها است، روابطی که بر اساس عدالت و احترام متقابل باشد. اگر در جايی اين معادله مخدوش شود بايد علت آن را جستجو کرد و بايد ديد که چه کسی و چرا رابطه ايران و آمريکا را ۳۳ سال قبل قطع کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016