شنبه 20 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمانپرست: آمريکا صلاحيت عضويت در شورای حقوق بشر را ندارد

ايسنا ـ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در رابطه با نامزدی ايالات متحده آمريکا جهت عضويت مجدد در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: ايالات متحده به اعتراف بسياری از سازمانهای بين المللی خود از ناقضين حقوق بشر در محدوده سرزمينی و خارج از مرزهای خود است اين در حالی است که قطعنامه تأسيسی شورای حقوق بشر تنها به کشورهايی اجازه عضويت در اين شورا را می دهد که دارای پرونده روشن و مثبت حقوق بشری باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در رابطه با نامزدی ايالات متحده آمريکا جهت عضويت مجدد در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: ايالات متحده به اعتراف بسياری از سازمانهای بين المللی خود از ناقضين حقوق بشر در محدوده سرزمينی و خارج از مرزهای خود است اين در حالی است که قطعنامه تأسيسی شورای حقوق بشر تنها به کشورهايی اجازه عضويت در اين شورا را می دهد که دارای پرونده روشن و مثبت حقوق بشری باشند.

به گزارش مهر، رامين مهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن اشاره به گزارش دوره ای جهانی موسوم به يو پی آر در شورای حقوق بشر افزود: بسياری از کشورها نقض گسترده استانداردهای بين المللی حقوق بشر توسط آمريکا را در اين گزارش مورد اشاره قرار داده اند.

وی از جمله موارد نقض حقوق بشری آمريکا در اين گزارش را کشتار غير نظاميان به ويژه کودکان و زنان،بکارگيری انواع شکنجه ها در زندانهای مخفی و آشکار آمريکا درنقاط مختلف جهان، افزايش اسلام ستيزی و مبارزه با مقدسات مسلمانان در آمريکا، حمايت بی قيد و شرط آمريکا از رژيم صهيونيستی در جنايات و موارد نقض حقوق مردم فلسطين توسط اين رژيم ذکر کرد.

رامين مهمان پرست تصريح کرد: بديهی است که دولت آمريکا با سوابق منفی حقوق بشری و عملکردهای مغاير با معيارها و استانداردهای مندرج در کنوانسيون ها و معاهدات حقوق بشری سازمان ملل فاقد صلاحيت عضويت در شورای حقوق بشر که مهمترين سازوکار بين المللی حقوق بشری به شمار می رود ، است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ايران از اعضای سازمان ملل متحد بويژه کشورهای در حال توسعه که نقش محوری در شکل گيری شورای حقوق بشر داشته اند می خواهد که با عضويت آمريکا در شورای حقوق بشر در انتخابات ۲۲ آبان ( ۱۲ نوامبر ) درمجمع عمومی سازمان ملل مخالفت نمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016