یکشنبه 21 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد توکلی درباره مرگ ستار بهشتی: به سراغ مسئولان فاسد برويد

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - نماينده مردم تهران در نطق ميان دستور خود ضمن انتقاد از سکوت دستگاه قضايی نسبت به موضوع مرگ يک وبلاگ نويس در زندان گفت: بجای برخورد با رسانه ها و وبلاگ نويس ها به سراغ مسئولان فاسد و يا متهم به فساد برويد.

به گزارش انتخاب ؛ احمد توکلی نماينده مردم تهران امروز يکشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق خود با انتقاد از افزايش تورم و وضعيت اقتصادی کشور اظهار داشت: ارزش پول ملی ما در مقابل کالاهای خارجی کمتر از نصف شده است و اين به دليل طولانی بودن دوره بحران ارزی و افزايش پرنوسان نرخ ارز است که به بی اعتمادی نسبت به مسئولان پولی و اعتباری کشيده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه افزود: ريسک و نااطمينانی ناشی از طولانی شدن اين مدت بالا رفته و به وضعيت توليد به شدت آسيب زده است و از سرمايه گذاری جلوگيری کرده است.

توکلی تصريح کرد: قدرت خريد مردم به دليل اجرای ناشيانه هدفمندی يارانه ها و بازار ارز به شدت آسيب ديده است و اين نکته را در گزارش خصوصی خدمت به نمايندگان دادم که شوک های اقتصادی با وقفه ظاهر می شوند و در ماه های آينده وضعيت مناسبی نخواهيم داشت.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اخراج های ناشی از رکود توليد و طلبکار بودن کارگران از بنگاه های توليدی و حذف اضافه کاری از بودجه دولت برای کارمندان و کاهش بودجه عمرانی به ۱۶.۲ درصد در ۵ ماهه اول سال باعث می شود قدرت خريد اسمی حقوق بگيران پايين بيايد و تورم به شدت بالا برود.

رئيس سابق مرکزی پژوهش های مجلس در ادامه نطق خود اظهار داشت: راه حل ها برای بهبود وضعيت اقتصادی کشور سياست تثبيت اقتصادی دولت است که سياست درستی است، اما بايد تمهيداتی را داشته باشد.

وی همچنين دو نرخی بودن ارز را مناسب ندانست و گفت: دلايل توجيهی برای اين موضوع قابل قبول نيست.

توکلی همچنين با اشاره به مرگ يک وبلاگ نويس به نام ستار بهشتی که به دليل اهانت به برخی مسئولان و درج فراخوان در وبلاگ خود زندانی شده و در زندان فوت کرده است، گفت: اين اتفاق باعث شده است که رسانه‌های خارجی در روزهای اخير موضع گيری هايی را در اين خصوص داشته باشند .

وی ادامه داد: دولت های خارجی در اين باره غوغا به پا کردند چرا وزارت خارجه و دستگاه قضايی در اين خصوص توضيح نمی دهند، مرگی اتفاق افتاده و بايد توضيح داده شود.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينکه قوه قضائيه بايد با مقصران اين امر برخورد کند، بيان کرد: توصيه می کنم اعضای کميسيون امنيت ملی مجلس و سياست خارجه اين موضوع را پيگيری کنند و گزارش آن را بدهند.

وی با بيان اينکه بايد سعه صدرمان را افزايش دهيم، به رفتار حضرت علی (ع) با خوارج اشاره کرد.

رئيس سابق مرکزی پژوهش های مجلس با بيان اينکه فراخوان يک وبلاگ نويس چقدر می تواند تاثير داشته باشد، ادامه داد: چرا با اينگونه اقدامات برای نظام جمهوری اسلامی ايران هزينه ايجاد کرده و آبروی شهدا را می بريد.

توکلی گفت: توصيه می کنم بجای سخت گيری به وبلاگ نويسان به دنبال مسئولان و صاحب منصبان فاسد و متهم به فساد باشيد که اينگونه بلاها را به سر مردم می آورند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016