یکشنبه 21 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: وقتی دولت می‌خواهد کاری کند از چندين جا قيچی می‌کنند، ملت هر فرد و گروهی که در مسير منافعش بايستد زير پا له می‌کند

ايسنا ـ رييس‌جمهور اظهار کرد: هر کس تحت هر عنوان با هر بهانه و از هر دسته و باندی، بخواهد در مسير منافع ملت ايران بايستد، اين ملت به لطف خدا آن را زير پايش له می‌کند و به قله پيشرفت خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدی‌نژاد در مراسم تجليل از بازنشستگان نمونه کشوری اظهار کرد: ما اکنون دو مشکل کوچک داريم؛ نخست مشکلی موقتی است که دشمن در حال دست و پا زدن است تا محدوديت‌هايی را برای ملت ايران درست کند که ان شاءالله ما از آن عبور خواهيم کرد.

احمدی‌نژاد افزود: در فشارهايی که دشمن می‌آورد و می‌خواهد فضا را زمستانی کند، روسياهی برای خودش باقی می‌ماند و همان‌طور که بارها گفتم آنها ملت ايران را نمی‌شناسند و ملت ايران به سرعت از اين مسائل عبور می‌کند.

رييس قوه مجريه افزود: مشکل ديگر که از موقتی خارج شده به بعضی افراد و نگاه‌ها بر می‌گردد. به محض اين‌که دولت تصميم می‌گيرد مقداری پول در جيب مردم بگذارد، شروع به سر و صدا می‌کنند و از چندين جا بسيج می‌شوند تا نگذارند اين اتفاق بيفتد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنگامی که دولت می‌خواهد کاری را انجام دهد از چندين جا می‌آيند و قيچی می‌کنند. ثروت، پول و خاک همه برای ملت است.

وی با بيان اين‌که دولت، مجلس و قوه قضاييه نوکر ملت هستند، گفت: همه نوکر ملت هستند و کسی در اين کشور کاره‌ای نيست.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: چهار سال است که ما داريم افرادی را که وام‌های کلان گرفته‌اند دنبال می‌کنيم. رقم ۸۰ درصد وام‌ها در دست کمتر از ۱۰ الی ۱۲ درصد فعالان اقتصادی است. ما گفتيم وام گرفته‌اند نوش‌جان‌شان، اما حالا آن را برگردانند که در اين هنگام از زمين و آسمان بر سر ما ريختند که شما داريد اقتصاد را به هم می‌ريزيد. اگر ۲۰ درصد از ۸۰ درصدی را که برده‌اند به بانک برگردانند همه چيز درست می‌شود.

رييس‌جمهور يادآور شد: اکنون آمده‌اند و بر روی ارز، جنگ اقتصادی درست کرده‌اند و قيمت‌ها را به طور مصنوعی بالا می‌برند. اگر اکنون فرد يا باند يا دسته‌ای قيمتی روی ارز بگذارد و پولی ببرد به او کاری ندارند، اما به محض اين‌که دولت بگويد ما می‌خواهيم مقدار پول در دست مردم بگذاريم می‌گويند اقتصاد به هم می‌خورد. اينها مباحثی است که بالاخره بايد روزی مطرح شود و مطرح نيز خواهد شد.

وی خطاب به حضار گفت: من از زبان شما از آنها خواهش می‌کنم که همراهی کنند. وقتی دشمن فشار وارد می‌کند، وظيفه حکومت، حمايت از مردم است. اگر مردم تامين باشند همه دزدان تاريخ اگر جمع شوند، نمی‌توانند لطمه‌ای وارد کنند. اين مطالب را از زبان شما گفتم تا بشوند و مقداری همراهی کنند. اقتصاد ما در حال رشد است، اما به خاطر چاله‌کنی دشمن در دست‌انداز افتاده بنابراين بايد همراهی کنند.

احمدی‌نژاد افزود: هر راهی که می‌خواهيم برويم يک قفل بر آن می‌زنند. اين پول و ثروت برای مردم است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که سنگين‌ترين موانع در طول تاريخ در برابر ملت ايران ايجاد شده است، گفت: در صحبت‌هايم اشاره کردم که شما همه جمع شديد و يک حيوان انسان‌نما به نام صدام را به جان ملت ايران انداختيد. شيميايی، موشک و کشتار را تشويق می‌کرديد اما حالا صدام کجاست؟ صدام محو شده است، اما ملت ايران همچنان پابرجاست.

وی تاکيد کرد: هر کس تحت هر عنوان با هر بهانه و از هر دسته و باندی بخواهد در مسير منافع ملت ايران بايستد اين ملت به لطف خدا آن را زير پا له می‌کند و به قله پيشرفت خواهد رسيد.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در مراسم تجليل از بازنشستگان نمونه کشوری با اشاره به سرود "ای ايران" که در اين مراسم اجرا شد، گفت: پيوند قلبی ما ايران عزيز است و هر کجا که باشيم اين عشق مقدس الهی در قلب ما خواهد بود و تحت هيچ شرايطی از ما جدا نخواهد شد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که ايران را به دو دليل دوست داريم، گفت: نخست به اين دليل که وطن ما است و شرافت يک انسان اين است که به وطن خود علاقه‌مند باشد و دليل ديگر اين‌که ايران واقعا دوست‌ داشتنی است. ايران کانون توحيد، تمدن، محبت، انسانيت و همبستگی است و بی‌جهت نيست که حکيم بزرگ فردوسی می‌گويد چو ايران نباشد تن من مباد.

وی در بخش ديگری از سخنان خود به مناسبت روز خانواده و تکريم از بازنشستگان، اظهار کرد: همه انسان‌هايی که به دنيا می‌آيند دوست دارند به کمال برسند و همه استعدادهای بزرگ الهی در آنها شکوفا شود. انسانی که به کمال نرسد مثل غنچه ناشگفته است.

احمدی‌نژاد خانواده را پايگاه اصلی برای سعادت، کمال و رشد انسان‌ها عنوان کرد و گفت: حقيقت وجودی انسان و شکوفا شدن انسان فقط بر پايه محبت است. انسان با زور و تحميل انسان نمی‌شود، بلکه با محبت انسان می‌شود. خانواده‌ای که در آن محبت نباشد، خانواده نيست. عامل موفقيت نيز در يک خانواده محبت است که در اين راستا می‌توان به عشق ميان زن و شوهر اشاره کرد و از آن مهمتر نقش زنان که کانون اصلی جوشش محبت در خانواده هستند.

رييس‌جمهور يادآور شد: هنگامی که خانواده مستحکم نباشد در آن جنايتکار درست می‌شود و يکی فردی می‌شود که بمب اتم بسازد و ميليون‌ها انسان را نابود کند. اگر خانواده درست عمل کند، انسان‌های بامحبت در خدمت جامعه خواهند بود. اين‌که می‌بينيد عده‌ای پيدا می‌شوند که به قيمت زجر و صبر ديگران جيب‌شان را پر کنند به اين دليل است که دل‌شان از محبت خالی است.

رييس قوه مجريه با بيان اين‌که بسياری از نابسامانی‌های اجتماعی به اين دليل است که خانواده تضعيف شده است، گفت: خدا می‌داند لحظه‌ای که پيشانی يکی از پيشکسوتان را بوسيدم احساس می‌کردم عزيزترين فرد خود را می‌بوسم (اين گفته رييس‌جمهور با تشويق حضار مواجه شد).

وی در پاسخ به مطالبات و خواسته‌های بازنشستگان گفت: شما دعا کنيد خزانه دولت پر پول باشد، در اين صورت اولويت اول ما شما هستيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016