دوشنبه 22 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيشنهاد بغداد به آژانس برای کمک در حل موضوع هسته‌يی ايران

عراق پيشنهاد کمک به آژانس بين‌المللی انرژی اتمی را برای يافتن راه‌حلی مسالمت‌آميز در خصوص برنامه‌ی هسته‌يی ايران مطرح کرد و تلاش برای عاری سازی منطقه خاورميانه از هر گونه سلاح هسته‌يی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) بر اساس بيانيه‌ی دفتر نخست وزير عراق، در جريان ديدار نوری المالکی، نخست وزير عراق با يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در بغداد طرفين به بررسی پرونده‌ هسته‌يی منطقه پرداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ديدار نوری المالکی ايجاد راه حل مسالمت‌آميز برای پرونده هسته‌يی ايران را خواستار شد چرا که عراق بخشی از منطقه است و از هرگونه تحولی که در منطقه به وجود می‌آيد، تاثير می‌پذيرد.

به گزارش روزنامه‌ی الوفد، وی گفت: عراق از تلاش‌های آژانس بين‌المللی انرژی اتمی برای رويارويی با انتشار پديده سلاح‌های هسته‌يی حمايت می‌کند.

مالکی ادامه داد:‌عراق آماده است تا از همه توانش برای رسيدن به راه حلی مسالمت‌آميز که به ثبات منطقه و آرامش آن بينجامد، استفاده کند.

يوکيا آمانو نيز گفت که آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در تلاش‌هايش برای جلوگيری از انتشار سلاح‌های هسته‌يی به کمک عراق نياز دارد.

وی هم‌چنين با تقدير از مواضع حمايتی عراق در ايجاد صلح و امنيت و جلوگيری از انتشار سلاح‌ های کشتار جمعی بيان کرد که امضای پروتکل الحاقی آژانس از سوی دولت عراق به منزله پيام روشن اين کشور در عمل به تعهدات بين‌المللی‌اش و هم‌چنين تاکيد بر خواست اين کشور در مخالفت با انتشار (سلاح‌های) هسته‌يی است.

همچنين هوشيار زيباری، وزير امور خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آمانو گفت: عراق اولين کشور در خاورميانه است که از سلاح‌های کشتار جمعی رهايی يافته است.

وی در ادامه عاری سازی منطقه خاورميانه از هرگونه سلاح های کشتار جمعی را خواستار شد.

زيباری افزود که هدف آمانو از سفر به بغداد تشکر از دولت عراق به دليل پايبندی‌اش به توافقنامه‌های بين‌المللی ويژه خلع سلاح‌های کشتار جمعی بوده است.

به گزارش ايسنا، پروتکل الحاقی آژانس انرژی بين المللی اتمی موافقت‌نامه‌ای جهت تقويت سيستم نظارت NPT مورد تصويب سازمان است و بيش‌تر بر بازديدهای سرزده از تأسيسات اتمی کشورها تأکيد دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016