سه شنبه 23 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاطمه هاشمی در واکنش به اظهارات سخنگوی قوه قضاييه: کدام امتياز؟ نمی دانم تعريف آنها از امتياز چيست!

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ فاطمه هاشمی در واکنش به صحبت های امروز سخنگوی قوه قضاييه در خصوص وضعيت برادرش( مهدی هاشمی) به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:« آقای اژه ای گفته است به مهدی هاشمی امتيازات زيادی داده اند. من نمی دانم منظورش از امتياز چيست! آيا اينکه زندانی را به دليل بيماريش به بيمارستان بياورند و دوباره به زندان برگردانند، امتياز است؟ آيا اينکه سه نفر مامور شبانه روز در اتاق بيمار باشد و چندين نفر مامور پشت در اتاق مهدی و کل بيمارستان پرسه بزنند، امتياز است! من نمی دانم تعريف آنها از امتياز چيست.»

فاطمه هاشمی در خصوص آخرين وضعيت برادرش مهدی هاشمی به کمپين گفت:« روز شنبه مهدی با پدرم تلفنی صحبت کرده و گفته است که او را مجددا به سلول انفرادی برگردانده و بازجويی ها از او شروع شده است. ما نگران حال مهدی هستيم. او را با وضعيت ناخوشايندی از بيمارستان بردند و الان تحت بازجويی است. عليرغم تماس تلفنی او ما از وضعيتش مطمئن نيستيم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محسن اژه ای، سخنگوی قوه قضاييه در واکنش به اعتراض های خانواده مهدی هاشمی از انتقال ناگهانی و خارج از دستور پزشک معالجه او از بيمارستان به زندان در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه خود گفت که به اين زندانی امتيازات زيادی داده شده و اعتراض ها را رد کرده است. محسن اژه ای در توضيح امتياز دادن به اين زندانی گفته است: اگرچه يک ماه بازداشت وی در انفرادی درست است، ولی او با خانواده ملاقات و چندين بار نيز با اعضای خانواده تماس تلفنی داشتند. همچنين به ملاقات های داخل بيمارستان اين زندانی بيمار نيز اشاره کرده است.

مهدی هاشمی رفسنجانی، فرزند آيت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در تاريخ سه مهرماه امسال بازداشت و به زندان اوين منتقل شد. دوشنبه ۱۵ آبان ماه در اثر حمله قلبی به بيمارستان دی منتقل و در آنجا مورد عمل آنژيو گرافی قرار گرفت. او علاوه بر بيماری قلبی دچار بيماری کليويی نيز است که بايد تحت درمان قرار می گرفت.

همچنين سخنگوی قوه قضاييه اظهار کرده که چون بازپرس پرونده فکر می کرده آنژيو گرافی زمان زيادی نمی برد او را به بيمارستان روز دوشنبه منتقل کردند و پنجشنبه نيز او را مجددا برگردانده اند. اين در حاليستکه به گفته خانواده هاشمی، طبق دستور دکتر معالجه مهدی هاشمی، او بايد تا عصر روز شنبه در بيمارستان تحت مراقبت ويژه می ماند.

خواهر مهدی هاشمی همچنين با تاکيد بر اينکه طبق نظر پزشک معالجه او نياز به مراقبت بيشتر داشته است، گفت: « دکتر ناظری طبق آنچه که نوشته است برادرم بايد تا عصر روز شنبه در بيمارستان استراحت می کرده و از هم مهمتر اينکه در آزمايش ادرار مهدی خون ديده شده بود، سه بار از او آزمايش گرفتند و هر سه بار خونی بود بنابراين طبق نظر پزشک مقرر شد که از او آزمايش ۲۴ ساعت ادرار و سی تی اسکن شکم انجام شود که با بردن مهدی اين آزمايش ها انجام نشد.»

فاطمه هاشمی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:« دکتر ناظری به پدرم گفته بود که مهدی دچار اسپاسم مويرگ است و تا شنبه بايد در بيمارستان باشد و پس از آن هم نياز به مراقبت در محل آرامی دارد.»

در حاليکه مهدی هاشمی در مرحله بازجويی و تحقيقات قرار دارد و هنوز اتهامات تفهيم نشده اند، خبرگزاری فارس در خبری اظهار کرده است او دارای چهار اتهام است که جاسوسی و از عوامل فتنه سال ۸۸ از جمله اتهام هايش است. محمود عليزاده طباطبايی، وکيل مهدی هاشمی پيش تر در گفتگويی با خبرگزاری مهر با ابراز اينکه انتشار اتهامات زندانی در مرحله تحقيقات خلاف قانون است و همچنين اتهامات ذکر شده کذب محض است، گفت که به زودی از خبرگزاری فارس شکايت خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016