چهارشنبه 24 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفاع هاشمی رفسنجانی از طرح دولت ملی: نظر من همان است که در نماز جمعه گفتم

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ، در گفت و گويی کوتاه با خبرنگار سياسی «انتخاب» توضيحاتی در مورد طرح وحدت ملی مورد نظرش ارائه داد.

آيت الله هاشمی رفسنجانی با بيان اينکه «اين طرح بايد در يک مجموعه کلی مورد بحث قرار گيرد»، افزود: برای اجرای اين طرح بايد مجموعه اقداماتی که ما را از وضع نامساعد فعلی در عرصه بين الملل و داخل خارج کند، بهره گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: البته نسخه کوچک اين طرح، همان بود که ما در دولت بعد از جنگ انجام داديم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه تاکيد کرد: در حال حاضر مشکل اصلی با خارجی هاست . در زمان جنگ هم اوضاع همينطور بود . ما اولويت را داديم به اصلاح روابط خارجی و از قطعنامه شروع کرديم. در آن مذاکرات طرف مقابل هم متوجه شد که با يک جريان منطقی در ايران روبروست. البته خوب هم با ما همکاری کردند.

آيت الله هاشمی ادامه داد: در آن دوره در عرصه داخل هم اختلافات تشديد شده بود . راهکار من اين بود که دولتی تشکيل دهيم که ترکيبی از جناح های موثر انقلاب ( محافظه کاران ، مستقل ها و راديکال ها ) باشد .

وی می افزايد: در زمانی که اکثريت مجلس در اختيار نيروهای راست بود، در مواجهه با مجلس، بنا را بر تعديل و تفاهم گذاشتيم.

آيت الله هاشمی رفسنجانی تصريح کرد: الان هم دولت اگر ترکيبی از اين مجموعه باشد ، البته با قيد اينکه رييس دولت روی آنها نفوذ داشته باشد، می توان اميدوار بود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه «ما تا آخر ۸ سال، کارمان را بدون دردسر انجام داديم» گفت: هم رابطه مان با نهادها و قوای ديگر بسيار خوب بود و هم در عرصه بين الملل دستاوردهای خوبی داشتيم.

آيت الله هاشمی افزود: در زمان رياست جمهوری ام هم کوچکترين مشکلی با رهبری نداشتم و در هر موردی که ديدگاههايمان متفاوت بود من ايشان را اطاعت می کردم.

وی با اشاره مجدد به دولت وحدت ملی افزود: من از اين طرح، يک ايده آل غيرواقعی نمی خواهم. نظر من اين است که اين طرح بايد با هماهنگی تمام جريانهای موثر در انقلاب شکل بگيرد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: در ساير موارد هم نظر من همان است که در نماز جمعه بيان کردم و آنها را ملاک قرار دادم.

او در پايان گفت و گو با «انتخاب»، می گويد: در سالهای اخير، اکثر طردها و برخوردها نسبت به يک جريان بوده که تعداد کمی هم نيستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016