دوشنبه 6 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کرباسچی: اعضای شورای هماهنگی اصلاحات را نمی‌شناسم

مهر ـ دبيرکل حزب کارگزاران سازندگی با بيان اينکه اعضای شورای هماهنگی اصلاحات را نمی شناسد و برای شرکت در همايش اين شورا بايد بررسی بيشتری انجام دهد، تاکيد کرد: کارگزاران به دنبال کار انفرادی در انتخابات نيست.

غلامحسين کرباسچی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به اين سوال که ويژگی ها ی برگزاری انتخابات برنامه محور نسبت به انتخابات فرد محور چيست ؟ گفت: چگونگی برگزاری انتخابات به سيستم انتخاباتی و قانون انتخاباتی کشور بر می گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه قانون فعلی انتخابات نتيجه اش برگزاری انتخابات فرد محور است ادامه داد: در ايران انتخابات بر محور افراد برگزار می شود و مردم به افراد رای می دهند بنابراين اگر می خواهيم انتخاباتی برنامه محور داشته باشيم بايد به سمت انتخابات حزبی برويم.

دبيرکل حزب کارگزاران، افزود: تا زمانيکه انتخابات فرد محور برنامه معنی ندارد؛ چراکه ممکن است فرد به برنامه هايی که در زمان رقابتها مطرح کرده است پايبند نباشد و هيچ تضمينی در اين زمينه وجود ندارد.

وی احزاب را تضمين خوبی برای تعهدات يک کانديدا دانست و گفت: زمانيکه احزاب برنامه ارائه دهند نمی توانند از آن تخطی کنند چراکه احزاب به قدرت نياز دارند و اگر بخواهند فعاليت داشته باشد بايد بتواند نظر مردم را جلب کند؛ بنابراين قطعا اگر دچار انحراف از برنامه شد ديگر رای نخواهد آورد و خود به خود از صحنه سياست حذف می شوند، اما اين تضمين در انتخابات فرد محور وجود ندارد.

کرباسچی، همچنين در پاسخ به سوال ديگری مبنی براينکه آيا درهمايش انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که قرار است در دی ماه برگزار شود شرکت می کنيد؟ گفت:ما در جريان کارهای شورای هماهنگی نيستيم ؛ در گذشته کارگزاران نماينده ای در شورای هماهنگی داشت که از بعد از جريان انتخابات ۸۸ اين نماينده دستگير شد و با اتفاقاتی که برايش پيش آمد، ما ديگر در اين شورا نماينده ای نداريم.

دبيرکل حزب کارگزاران، در مورد اين سوال که اگر از کارگزاران برای شرکت در اين همايش دعوت شود شرکت می کنيد؟ اينگونه پاسخ داد که: من نمی دانم الان چه گروها و چه کسانی عضو اين جبهه هستند در گذشته احزاب با سابقه ای عضو اين شورا بودند؛ لذا بايد بررسی کنيم.

وی در پاسخ به اين سوال که بيشتر کانديداهای مطرح در جريان اصلاحات از کارگزاران هستند، اگر با ديگر گروههای اصلاحات به اجماع نرسيديد بطور مستقل در انتخابات شرکت می کنيد؟ تصريح کرد: کارگزاران هم مانند ديگر احزاب اصلاحات به دنبال اينکه انفرادی کار کند نيست و بيشتر اعتقاد به حرکت جمعی داريم.

کرباسچی، همچنين با تکذيب خبر تشکيل کميته اقتصادی با محوريت انتخابات در حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: از طرف حزب هيچ کميته ای تشکيل نشده است ؛ شايد برخی از اعضای حزب که سابقه کار اقتصادی دارند از طرف بعضی از آقايون که در اين زمينه فعال هستند مورد مشورت قرار گرفته باشند و يا در جلساتی شرکت کرده باشند که اين برنامه ها ربطی به حزب ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016