دوشنبه 6 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منتجب نيا: حزب اعتماد ملی درصورت فراهم شدن شرايط فعاليت خود را آغاز می‌کند

ايلنا - هم اکنون نمی‌توان در مورد گزينه‌های مطرح نظری داد چرا که معتقدم صحبت از مصاديق در اين مقطع زمانی موجب اختلاف ميان اصلاح طلبان خوهد شد.


قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: در مجمع بزرگ اصلاح طلبان که به همت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار می‌شود، شرکت می‌کنيم و حرف‌های خود را همچون گذشته خواهيم زد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رسول منتجب نيا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به فعاليت‌های انتخاباتی اصلاح طلبان تصريح کرد: فعال شدن اصلاح طلبان به هر حال حرکت خوبی خواهد بود اما اين به معنای قطعيت شرکت منسجم و گسترده آن‌ها در انتخابات نخواهد بود بلکه به منظور تبادل نظر و بررسی شرايط چنين فعاليت‌هايی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: البته هم اکنون نمی‌توان در مورد گزينه‌های مطرح نظری داد چرا که معتقدم صحبت از مصاديق در اين مقطع زمانی موجب اختلاف ميان اصلاح طلبان خوهد شد.

منتجب نيا همچنين با اشاره به همايش مجمع اصلاح طلبان که در روزهای ۲۷و ۲۸ دی ماه برگزار می‌شود، آن را يک حرکت مثبت از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواند و عنوان کرد: بايد با تبادل نظر در اين نشست‌ها به نتيجه‌ای واحد در انتخابات برسيم چرا که پيش از جمع بندی‌ها نمی‌توان نظری را با قاطعيت اعلام کرد.

وی با بيان اينکه در حال حاضر عليرغم حفظ ارتباطات و ملاقات‌ها، کار تشکيلاتی حزب اعتماد ملی متوقف شده است، گفت: قطعا ما نيز در همايشی که به همت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار می‌شود شرکت می‌کنيم و حرف‌های خود را همچون گذشته خواهيم زد.

منتجب نيا با اشاره به اينکه در صورت فراهم شدن شرايط حزب اعتماد ملی نيز فعاليت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: اگر بنا بر حضور در انتخابات باشد بايد فردی را انتخاب کرد که اجماع زيادی در مورد وی حاصل شود که البته به نظر می‌رسد خاتمی همچون گذشته از اين اقبال برخوردار است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با تاکيد بر اينکه واقعيت‌ها هيچ‌گاه با شعار و تبليغات رسانه‌ای پنهان نخواهد شد، خاطرنشان کرد: همانطور که واقعيت‌ها همواره در محل خود محفوظ هستند، اصلاحات نيز يک واقعيت اجتماعی است که امروز اکثريت مردم به آن تمايل دارند اگرچه در اين ميان عده‌ای نگران به قدرت رسيدن اصلاح طلبان هستند ولی حضور اصلاح طلبان هيچ‌گاه به معنای حذف ديگران نخواهد بود.

وی با بيان اينکه اصلاحات اعتقادی به تک قطبی کردن کشور ندارد، گفت: ما معتقديم که بيشتر خسارت‌هايی که کشور هم اکنون متحمل شده است معلول همين خط کشی‌ها و به حاشيه راندن نخبگان کشور است در حاليکه اگر سعه صدر و تحمل گروه‌ها افزايش يابد قطعا فضای پرنشاط تری را خواهيم داشت.

منتجب نيا در ادامه با اشاره به فشار‌های بين المللی نيز تاکيد کرد: من معتقدم بسياری از فشارهای خارجی به اين دليل است که احساس می‌شود کشور بخش زيادی از نخبگان خود را از دست داده است در حاليکه دشمنان وقتی ببينند همه افراد در کشور در حال خدمت بوده و پشت کشور را خالی نمی‌کنند، از مواضع خود در برابر ايران عقب نشينی خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016