سه شنبه 7 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه تند رييس جمهور لبنان به احمدی نژاد: چرا از خاک لبنان برای پرواز پهبادها به اسرائيل استفاده می کنيد؟!

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) ـ رييس جمهور لبنان طی نامه ای به احمدی نژاد ايرن را به خاطر دادن هواپياهای بدون سرنشين به حزب الله لبنان سرزنش کرد!

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب به نقل از jerusalem ، ميشل سليمان رييس جمهور لبنان طی ارسال نامه ای به همتای ايرانی خود مراتب اعتراض لبنان را به پرواز هواپيمای بدون سرنشين ايران از خاک اين کشور به حريم هوايی اسراييل را به احمدی نژاد اعلام کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين خبر توسط يکی از مقامات بلند پايه لبنانی منتشر شده است.

وی گفته است که ميشل سليمان اين نامه را از طريق مجيد نامجو وزير نيروی ايران که اخيرا به لبنان سفر کرده بود به احمدی نژاد ارسال کرده است.

وی در اين نامه، از ايران به دليل عدم همامنگی با دولت لبنان در انجام اين عمليات در خاک اين کشور انتقاد کرده و مدعی شده که ايران با انجام اين عمليات قوانين و معاهده های بين اللمللی را زير پا گذاشته است.

به گفته المستقبل، سليمان در اين نامه، اين عمل ايران را باعث نقض حاکميت ملی لبنان و جريحه دار شدن احساسات اين کشور قلمداد کرده است.

اين نامه پس از بازديد علی لاريجانی از دمشق نوشته شده است.

لاريجانی پيش تر و در محکوميت حملات به غزه، اعلام کرده بود که کشورهای منطقه بايد نيرو و سلاح و امکانات خود را به جای فرسايش و ايجاد درگيری در سوريه، به سوی مردم فلسطين ارسال نمايند، تا در مقابل رژيم صهيونيستی به کار گرفته شود.

همچنين با ستايش و قدردانی از مقاومت حزب الله لبنان و حماس،انها را نيروی استراتژيک قلمداد کرده است.

در پی اين اظهارات لاريحانی، سيد حسن نصرالله خطاب به رهبران کشورهای عرب و مسلمان گفته بود که تنها همدردی و بازديد شما از فلسطين و غزه کافی نيست بلکه فلسطين و غزه به ارتش و کمکهای نظامی شما نيز احتياج دارند.

المستقبل به نقل از همين منبع خبری اعلام کرده است که ميشل سليمان با ناراحتی از اين اظهارات گفته است که بيان چنين مطالبی بر خلاف قطعنامه است که در ماه ژوئن توسط کميته گفتگوی ملی لبنان به تصويب رسيده است. اين قطعنامه پيرامون دوری جستن لبنان از مناقشات منطقعه به تصويب رسيده است.

سيد حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان ديروز اعلام کرده بود که در جنگ اينده با اسراييل هزاران موشک به اين کشور توسط حزب الله شليک خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016