چهارشنبه 15 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارخانه تيک‌تاک متوقف شد

• کارگران سوابق بيش از ۲۲ سال، حقوق مهر و آبان ماه خود را دريافت نکرده‌اند
• تعدادی از کارگران که در شرف بازنشستگی قرار دارند به سبب پرداخت نشدن چند ماه از حق بيمه‌شان شرط بازنشستگی ندارند.


يک عضو شورای اسلامی کار کارخانه تيک تاک قزوين از تاخير در پرداخت حقوق ۶۰ کارگر اين کارخانه خبر داد.

علی حاجی‌وند با اعلام توقف توليد کارخانه تيک تاک، به ايلنا گفت: کارفرمای اين کارخانه افزايش قيمت مواد اوليه توليد به تبع افزايش قيمت دلار را دليل تعطيلی عنوان کرده و گفته است که توليد اين کارخانه ديگر صرفه اقتصادی ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فعال کارگری تعداد کارگران رسمی کارخانه تيک تاک را ۳۵ نفر عنوان کرد و گفت: کارگران رسمی با سوابق بيش از ۲۲ سال، حقوق مهر و آبان ماه خود را دريافت نکرده‌اند و تنها در شهريور ماه مبلغی به صورت علی‌الحساب به آنان پرداخت شده است.

نماينده کارگران کارخانه تيک تاک در باره مطالبات حقوقی کارگران قراردادی نيز گفت: اين کارگران پس از خاتمه مدت قرارداد کار هم اکنون از سوی کارفرما برای دريافت بيمه بيکاری به اداره کار معرفی شده‌اند و حقوق آنان نيز يک ماه به تعويق افتاده است.

حاجی‌وند گفت: تعدادی از کارگران رسمی که در شرف بازنشستگی قرار دارند به سبب پرداخت نشدن چند ماه از حق بيمه‌شان شرايط بازنشستگی ندارند.

بروز مشکل در سوابق بيمه کارگران رسمی

در همين رابطه يکی ديگر از کارگران کارخانه تيک تاک در تشريح وضعيت خود گفت: در طول ۲۰ سالی که به عنوان يک راننده ليفتراک کار کرده‌ام سوابق بيمه من از سوی کارفرما به عنوان سخت و زيان آور پرداخت نشده است و اکنون با سازمان تامين اجتماعی در اين مورد دچار مشکل شده‌ام.
او اضافه کرد: به گفته کارفرما مشکلات تهيه مواد اوليه عمده‌ترين مشکل اين کارخانه است که در صورت ادامه مشکلات توليد اين کارخانه همچنان متوقف خواهد ماند.

گفتنی است کارخانه تيک تاک واحد توليد کننده سيم‌های جوش و ميخهای پرچ بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016