چهارشنبه 15 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اختلاف وزارت ارشاد و چمران بر سر محل به خاک سپردن احسان نراقی

پيکر احسان نراقی عليرغم موافقت سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد با خاکسپاری وی در قطعه نام‌آوران، به دليل مخالفت رئيس شورای شهر تهران، در اين قطعه به خاک سپرده نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشييع پيکر احسان نراقی نويسنده و جامعه‌شناس فقيد صبح امروز چهارشنبه (۱۵ آذرماه) با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و نزديکان وی، از مقابل بيمارستان جم به سمت بهشت زهرا (س) برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيکر نراقی دقايقی پيش در حالی در قطعه ۲۳۳ به خاک سپرده شد که پيشتر اعلام شده بود وی در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده خواهد شد.

بر اساس اطلاع خبرنگار مهر، احمد مسجد جامعی و معصومه ابتکار دو عضو شورای شهر تهران موافق خاکسپاری نراقی در قطعه نام‌آوران بوده‌اند اما به دليل مخالفت مهدی چمران رئيس شورای شهر تهران، مراسم خاکسپاری در اين قطعه انجام نشد.

پيکر احسان نراقی در قطقه ۲۳۳ (عادی)، رديف ۸۰ شماره ۵۰۱ به خاک سپرده شد.

ندادن اجازه لازم برای خاکسپاری نراقی در قطعه نام‌‌آوران در حالی است که خانواده احسان نراقی از علی اسماعيلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خاکسپاری وی در قطعه نام‌آوران، موافقت لازم را اخذ کرده بودند.

علی اسماعيلی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تاييد درخواست خانواده نراقی از وی برای تدفين پيکرش در قطعه نام‌آوران گفت: معمول اينگونه است که خانواده هنرمندان برای به خاک سپردن امواتشان در قطعه هنرمندان از معاونت هنری و خانواده نويسندگان و اصحاب فرهنگ هم برای خاکسپاری امواتشان در قطعه نام‌آوران از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد درخواست می‌کنند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در مورد آقای احسان نراقی هم خانواده ايشان از ما خواسته بودند که با به خاک سپردن پيکرش در قطعه نام‌آوران موافقت شود که اين موافقت را طی نامه‌ای به آنها اعلام کرديم.

احسان نراقی، نويسنده و پژوهشگر حوزه فلسفه و جامعه‌شناسی ساعت ۳ و ۷ دقيقه بامداد روز يکشنبه ۱۲ آذر پس از طی يک دوره طولانی بيماری در سن ۸۶ سالگی در تهران درگذشت. پايان يک رويا، علوم اجتماعی و سير تکوينی آن، آئين جوانمردی (ترجمه از هانری کُربن)، اقبال ناممکن، آزادی، آنچه خود داشت، جامعه، جوانان، دانشگاه، غربت غرب، طمع خام و نظری به تحقيقات اجتماعی در ايراناز جمله کتاب‌های منتشر شده از احسان نراقی در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016