شنبه 18 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصميم مهم مجلس و دولت برای نرخ ارز و سقف بودجه ۹۲

مهر ـ مجلس و دولت با تشکيل کميته ای جديد به رياست نايب رئيس مجلس تصميماتی مبتکرانه برای تعيين قيمت ارز در بودجه سال ۹۲ با کمک اساتيد علم اقتصاد و تعيين سقف بودجه سال آينده گرفتند.

جعفر قادری عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر از تشکيل کميته مشترک بين مجلس و دولت در خصوص بررسی بودجه سال ۹۲ خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: اين کميته در نخستين جلسه خود که به رياست محمد حسن ابوترابی فرد نايب رئيس مجلس و بنا به درخواست رئيس جمهور با حضور نمايندگانی از دولت و مجلس تشکيل شد و قرار است درباره چارچوب های بودجه سال آينده بحث و گفتگو شود تا به توافقاتی برسند.

به گزارش مهر، اعضای اين کميته مشترک محمد حسن ابوترابی فرد، جعفر قادری، احمد توکلی، رضاعبداللهی، علی اکبرآقايی، غلامرضا تاجگردون، غلامحسين مصباحی مقدم و بهروزمرادی معاونت برنامه ريزی و نظارت رهبردی رياست جمهوری از دولت هستند.

يکی از نمايندگان حاضر در اين جلسه که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار مهر گفت: در اين کميته تصميم گرفته شد تا برای اولين بار يک تيم کارشناسی شامل اساتيد دانشگاه قيمت واقعی ارز را در کشور محاسبه و به اين کميته گزارش دهند.

به گفته وی اين کميته تصميم دارد پيش از تعيين سقف بودجه سال ۹۲ قيمت ارز را برای لايحه بودجه تعيين کند و حجم کلی بودجه را بر اساس اين قيمت محاسبه و تعيين کند.

اين تصميم در حالی است که پيش از اين در بررسی بودجه سال های گذشته ابتدا حجم کلی بودجه در نظر گرفته می شد و سپس قيمت ارز را محاسبه می کردند .

قادری درباره پايان مهلت قانونی دولت برای ارسال لايحه بودجه و احتمال تاخير بيشتر در آن به بهانه تصميم گيری در کميته مشترک جديد التاسيس گفت : نمايندگان مجلس پيگير ارسال لايحه بودجه سال۹۲ از دولت هستند، برگزاری جلسات کميته مشترک بين دولت و مجلس به اين مفهوم نيست که دولت در ارسال لايحه بودجه تاخيرکند، جلسات اين کميته مشترک می تواند بعد از ارسال لايحه بودجه نيز ادامه داشته باشد.

به گفته اين عضو کميسيون مشترک دولت و مجلس در نخستين جلسه اين کميته در خصوص درآمد حاصل از نفت ، بودجه جاری و عمرانی کشور و افزايش حقوق و مزايای دولت و مباحث کلی در باره بودجه گفتگو شده است.

وی از برگزاری جلسه بعدی اين کميته در روز يکشنبه ۱۹ خرداد خبر داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016