دوشنبه 20 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: ادغام دو وزارتخانه ارتباطات و راه و شهرسازی به مصلحت نيست

مهر ـ رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه ادغام دو وزارتخانه ارتباطات و راه و مسکن و شهرسازی در شرايط فعلی به صلاح نيست و باعث تضعيف فضای سايبری و پدافند غيرعامل کشور می‌شود گفت: البته ادغام اين دو وزارتخانه بستگی به نظر نمايندگان دارد و ‌آنها به تضعيف نشدن جايگاه پدافند غيرعامل توجه دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در ششمين نشست مشترک تعامل و هم انديشی مسئولان پدافند غيرعامل و ستادهای اجرايی کشور گفت: حرکت ايجاد شده در پدافند غير عامل حرکت لازم و ضروری است.

وی تصريح کرد: بايد پذيرفت که پدافند غير عامل از جمله مقولاتی است که در دنيای جديد اهميت پيدا کرده و در گذشته زياد به آن توجه نمی شده است که کشورها از اين غفلت آسيب های زيادی ديدند.

رئيس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای ايران که در دنيای امروز با چالش های زيادی مواجه است و به خاطر رفتار قدرتمندان در صحنه بين المللی با ما توجه به اين موضوع بيش از ساير کشورها بايد باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجانی گفت: تهديدات پدافند غير عامل و سايبری برای همه کشورها و در هر زمان وجود دارد و اصل توجه به پدافند بايد هميشه در همه برنامه ها مورد توجه قرار گيرد.

وی با بيان اينکه در صحنه بين المللی توجه بيشتر به سمت فشار اقتصادی است گفت: نبايد از ديگر زمينه ها غافل شويم.

رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران با ديکتاتوری ای که آمريکا راه انداخته است مخالفت می کند تصريح کرد: ايران همچنين در مقابل رفتارهای ماجراجويانه آنها در منطقه ايستادگی کرده به همين خاطر آنها رفتارهای ماجراجويانه خود را در قبال ايران و در مسئله هسته ای اين روزها در موضوع موشکی و حتی در مسئله حقوق بشر هم دنبال می کند.

لاريجانی با اشاره به جنگ غزه و حمايت ايران از مقاومت فلسطين که منجر به پيروزی در مقابل رژيم صهيونيستی شد خاطرنشان کرد: در آن زمان در نشست های مختلفی که برگزار شد برخی کشورهای منطقه اظهار داشتند که ما ميش هستيم و رژيم صهيونيستی گرگ منطقه است و ما به آنها گفتيم اگر اين موضوع را قبول داريد چرا اقدامی بر عليه اين رژيم و در حمايت از فلسطين انجام نمی دهيد.

وی با بيان اينکه تنها کشوری که مساعدت مناسب با زمان از فلسطين و غزه انجام داد ايران بود گفت: اين امر باعث پيروزی مردم فلسطين و شکست رژيم صهيونيستی شد و آنها دست به دامن اوباما و دلالان منطقه برای نجات خودشان شدند.

رئيس مجلس شورای اسلامی تصريح کرد: تحليل آمريکايی ها اين است که ايران مقابل رفتار ماجراجويانه آنها در عراق و افغانستان مقاومت کرده و شرايط منطقه را نيز عوض کرده است.

لاريجانی با بيان اينکه ما بدنبال ماجراجويی نيستيم ولی حرف زور هم قبول نمی کنيم گفت: ما اجازه نمی دهيم آمريکايی ها مسلمانان را ملت درجه دو و سه بخواند.

لاريجانی تصريح کرد: تحليل آمريکايی‌ها اين است که ايران در مقابل رفتارهای ماجراجويانه آنها در عراق و افغانستان و غزه مقاومت کرده و شرايط منطقه را تغيير داده است.

وی با بيان اينکه در شرايط فعلی دو راه داريم. اول اينکه هم گام با آمريکايی ها شويم که اين امر موجب روسياهی می شود اظهار داشت: راه ديگر اينکه مقاومت کنيم و از حقوق خودمان در درجه اول و بعد از حقوق ملت‌های مسلمان دفاع کنيم.

رئيس مجلس با بيان اينکه آمريکايی‌ها جرات حمله نظامی را ندارند گفت: اما آنها به روش‌های ديگر قصد مساله سازی در برخی مناطق حساس کشور را دارند که اين گونه رفتارها بايد از سوی پدافند غيرعامل رصد شود.

لاريجانی با اشاره به رفتارهای ناشيانه غرب در بعد اقتصادی و در مقابله با ايران اظهار داشت: آنها از مدت‌ها پيش می‌گفتند که ما اقدامات فلج کننده‌ای را می‌خواهيم در خصوص ايران انجام دهيم. اما امروز بعد از چند ماه متوجه غلط بودن اقدام خود شدند.

وی اظهار داشت: ما با اين موضوع مشکلی نداريم که آنها بخواهند به طور هوشمندانه لفظ اقدامات فلج کننده را در ادبيات خود به کار ببرند اما هيچ هوشمندی در اين اقدامات مشاهده نمی‌شود.

لاريجانی گفت:‌اگر می خواهيد با ملت ايران با گردن کلفتی حرف بزنيد به نتيجه نمی‌رسيد و ملت ايران نيز ايستادگی خواهد کرد.

وی با بيان اينکه اين مقدار مشکل اقتصادی که در کشور به وجود آمده ربطی به تحريم‌ها ندارد، گفت: تحريم‌ها مقداری تاثير داشت اما اين مشکلات به خاطر تصميمات نادرست مديريتی است که البته می توان با تدبير درست اين مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به اينکه آناليز می‌شود فهميد مشکلات اقتصادی کشور در اثر برخی سوء مديريت‌ها بوده است، گفت: با استفاده از تجربه مديران باسابقه اجرايی می‌توان اين مشکلات را حل کرد .

رئيس مجلس تصريح کرد: ‌مولفه تورم و بيکاری در کشور را تنها می‌توان با رونق بخشيدن به توليد داخلی مرتفع کرد و رفتار دولت نيز بايد در تقويت توليد داخلی باشد.

وی اظهار داشت: در قانون برنامه، بودجه جاری کشور را از نفت جدا کرديم و بدنه اجرايی کشور را نيز بايد چابک کرده و از دولتی به سمت مردمی شدن پيش ببريم و دولت ظرفيت جذب منابع را به حداقل رسانده و بقيه آورده را به سرمايه ملی کشور تبديل کنيم.

لاريجانی با بيان اينکه بودجه عمرانی کشور ۴۴ هزار ميليارد بود که با اين وضع فروش نفت به اين عدد نرسيديم، گفت: وقتی موتور کار عمرانی کاهش يابد روی بخش‌های ديگر نيز تاثيرگذار خواهد بود و با اين مشکل در سال بعد هم مواجه خواهيم بود.

وی در بيان راه حل اين مشکل گفت: ما بايد بسياری از پروژه‌های عمرانی را به مردم سپرده و از طريق بخش خصوصی پيش ببريم يعنی در پروژه‌های کلان بخشی را دولت و نيم ديگر با مشارکت مردم انجام شود و البته اين کار نيز نياز به برنامه ريزی دارد.

رئيس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ البته بنياد مثل نيروگاه‌هايی شود که بخش خصوصی آن را راه اندازی کرده و وقتی از آن برق گرفته می‌شود پول بخش خصوصی را ندهيم.

وی گفت: اگر می خواهيم بودجه ۴۴ يا ۵۰ هزار ميلياردی عمرانی در نظر بگيريم بايد از نقدينگی که در دست مردم است به طرق مختلف برای سرمايه گذاری در پروژه‌های بخش‌های مختلف استفاده کنيم.

لاريجانی اظهار داشت: بودجه ۹۲ کشور بايد در ساختار اقتصاد مقاومتی شکل بگيرد يعنی بايد در بسياری از موارد به خودکفايی برسيم.

وی با بيان اينکه برخی اشتباهات در واردات گندم صورت گرفته است گفت: گندمی را که با اين قيمت دلار وارد می‌کنيم اگر از توليد کنده داخلی خريداری شود بهتر است و بايد به توليدکنندگان محصولات استراتژيک کمک کرد.

رئيس مجلس گفت: ما در توليد گوشت سفيد و لبنيات خودکفا هستيم اما در گوشت قرمز و گندم لب مرزيم.

وی خاطرنشان کرد: يکی از مشخصات اقتصاد مقاومتی اين است که اقتصاد را مردمی کنيم تا از آسيب‌ها در امان باشيم.

وی همچنين از ديگر روش‌های اقتصاد مقاومتی را حمايت از ابتکارات داخلی دانست و گفت: در اين خصوص چندين تئوری از اول انقلاب مطرح شده اما کاستی‌هايی نيز وجود دارد.

لاريجانی تصريح کرد: در بودجه سال آينده توانمندسازی اقتصاد درونی عامل مهمی است که باعث پس زدن رفتار دشمن نسبت به ملت ايران می‌شود.

وی با بيان اينکه يکی ديگر از روش‌های دشمن در مقابله با ملت ايران استفاده از تهاجم نرم به جای سخت است گفت: ما در اين بخش از نيروی انسانی خوب، نخبه و تحصيل کرده برخورداريم که بايد از آن استفاده کنيم.

رئيس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ‌برخی مقررات در دستگاه‌ها مانع از اقدامات لازم برای انجام فعاليت‌های پدافندی می‌شود که بايد اين سدها را شکست و بخش‌های مختلف اجرايی کشور را با آن آشنا کرد.

وی با بيان اينکه استراتژی کشور حمايت از پدافند غيرعامل است، گفت: گاهی دفاع به اين معنا است که ديگران بفهمند اگر عملی انجام می‌شود مقابله به مثل نيز در پی دارد تا خودشان را جمع کنند.

لاريجانی با بيان اينکه ادغام وزارت ارتباطات و راه و مسکن در شرايط فعلی مصلحت نيست، افزود: وزارتخانه‌ای که مسئوليت اصلی آن در خصوص فضای سايبری کشور است ادغامش با وزارتخانه‌ای که به اين موضوع ربطی ندارد باعث تضعيف فضای سايبری و پدافند غيرعامل می‌شود.

وی اظهار داشت: البته ادغام اين وزارتخانه‌ها بستگی به نظر نمايندگان مجلس دارد اما آنها به فکر اين موضوع که جايگاه پدافند غيرعامل در کشور تضعيف نشود هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016