چهارشنبه 15 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تابش: هر روز تعطيلی پنج کلانشهر، ۸۰۰ ميليارد تومان خسارت در پی دارد

رييس فراکسيون محيط زيست مجلس شورای اسلامی گفت که هر روز تعطيلی پنج کلان‌شهر به کشور ۸۰۰ ميليارد تومان خسارت در پی دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايسنا، محمدرضا تابش در اخطاری مستند به اصل ۵۰ قانون اساسی اظهار کرد: طبق قانون، حفاظت از محيط زيست وظيفه عمومی تلقی شده و فعاليت‌هايی که با آلودگی محيط زيست همراه باشد ممنوع است؛ ما اين اصل بسيار مترقی را در قانون اساسی داريم پس چرا بعد از گذشت۳۴ سال از پيروزی انقلاب با اين وضع مخاطره‌آميز در عرصه محيط زيست مواجه‌ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در حال حاضر پنج کلان‌شهر کشور که يک چهارم جمعيت کل کشور را تشکيل می‌دهند، تعطيل شده‌اند در حالی که براساس توليد ناخالص داخلی ضرر و زيان هر روز تعطيلی برای اين کلان‌شهر ۸۰۰ ميليارد تومان است که از اين ميزان ۶۰۰ ميليارد تومان آن نصيب تهران می‌شود.

نماينده مردم اردکان در مجلس يادآور شد: همچنين با توجه به اينکه تعطيلی پيش‌بينی نشده بوده مردم سردرگم هستند و برنامه‌های دانش‌آموزان ودانشجويان نيز مختل شده که اين اثرات زيانباری را در پی خواهد داشت.

اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس اضافه کرد: اگر دولت برنامه جامعه آلودگی هوا را از سال ۸۴ تعطيل نمی‌کرد وزارت نفت و خودروسازها استانداردها را رعايت می‌کردند و صنايع آلوده و کارخانجات دولتی که آلاينده هستند تعطيل می‌شدند با اين وضعيت مواجه نبوديم.

رييس فراکسيون محيط زيست مجلس در پايان خواستار توجه بيشتر دولت و نظارت بيشتر مجلس برای جلوگيری از آلودگی هوا شد.

محمدرضا باهنر که اداره جلسه را برعهده داشت گفت که اين موارد بايد از طريق کميسيون‌های اصل ۹۰ و کشاورزی فرآيند قانونی خود را طی کند و يا طبق ماده ۲۰۶ آيين‌نامه نمايندگان از کميسيون مربوطه بخواهند اين موضوع را بررسی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016