شنبه 18 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان امور دانشجويان: حتی يک دانشجوی ستاره دار نداريم

مهر ـ مدير کل حقوقی سازمان امور دانشجويان، با تکذيب ستاره دار شدن دانشجويان منتقد، اعلام کرد که در حال حاضر حتی يک دانشجوی ستاره دار نداريم.

حسين شمسيان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اظهارات عضو شورای شهر تهران در خصوص ستاره دار شدن دانشجويان منتقد با بيان اينکه گوينده اين سخنان در آستانه روز دانشجو با اين سخنانش به دنبال کسب پرستيژ برای خود بوده، اظهار داشت: ابتدا بايد از فردی که به ستاره دار شدن دانشجو اشاره می کند سوال کرد تعريفش از "ستاره دار" بودن چيست و اصلاً دانشجو به چه علت بايد ستاره دار شود؛ اين افراد تنها کلی گويی می کنند و حتی نمی دانند ستاره دار شدن چرا اتفاق می افتد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر باز بودن فضای دانشگاهها نسبت به زمان اصلاحات، گفت: فضای کنونی دانشگاهها اگر نسبت به زمان اصلاحات بازتر نباشد اما به همان اندازه باز است.

مديرکل حقوقی سازمان امور دانشجويان با اشاره به مصوبه ای در سال ۷۷ گفت: در زمان اصلاحات مصوبه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی با امضای رئيس جمهور وقت به تصويب رسيد که بر اساس آن اگر عليه دانشجويی در هر کميته انضباطی حکمی صادر شود هيچ مرجع ديگری حتی ديوان عدالت اداری که تنها مرجع تظلم خواهی است، حق ورود به اين پرونده را ندارد.

اين مقام مسئول در وزارت علوم با تاکيد بر ابطال اين مصوبه در زمان فعلی، ادامه داد: در حال حاضر طبق هماهنگی وزارت علوم با ديوان عدالت اداری، دانشجويان عليه هر رايی که برايشان صادر شده در ديوان عدالت اداری حق اعتراض دارند و مصوبه زمان اصلاحات در واقع هيچگونه قابليت اجرايی ندارد.

مدير کل حقوقی سازمان امور دانشجويان با تأکيد بر اينکه حتی يک دانشجوی ستاره دار هم نداريم، تصريح کرد: اگر دانشجو به صورت مستند اعلام کند که تمام شرايط پذيرش را از نظر قانونی در مقاطع تحصيلی داشته اما به علت موارد انضباطی اين حق از وی سلب شده است، ما آمادگی داريم که از اين شخص رفع تظلم کنيم.

به گزارش مهر، متن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ممنوعيت حق اعتراض دانشجويان به آراء کميته انضباطی در سال ۷۷ به اين شرح است:

احکام و آرای تنبيهی صادره از کميته انضباطی دانشگاهها

مصوبه جلسه ۴۳۹، ۲۵/۱۲/۱۳۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی

موضوع استفسار ديوان عدالت اداری در خصوص قابليت يا عدم قابليت تجديد نظر در احکام و آرای تنبيهی صادره از کميته انضباطی دانشگاهها در آن ديوان مطرح و مقرر شد: احکام و آرای تنبيهی از کميته انضباطی دانشگاهها، غيرقابل رسيدگی در ديوان عدالت اداری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016