چهارشنبه 22 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابوالفضل قديانی: آقای صادق لاريجانی! مفاسد بازجويان شما روی شکنجه‌گران ساواک شاه را سفيد کرده است

کلمه ـ ابوالفضل قديانی زندانی سياسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوين در نامه‌ای خطاب به آملی لاريجانی، رييس قوهٔ قضاييه با بيان اينکه “من بعنوان يک زندانی سياسی در رژيم گذشته اعلام می کنم که برخوردهای مورد حمايت شما روی ساواک شاه مخلوع را با تمام مفاسد و شکنجه گری‌هايش سفيد کرده” خاطرنشان کرده است: در آن رژيم عليرغم همه مفاسد و ظلم‌هايش حرمت خانواده‌های زندانيان رعايت می‌شد و هيچ مشکلی برای همسر و فرزندان زندانيان سياسی ايجاد نمی‌شد.

به گزارش کلمه، در پی افزايش فشارها بر خانواده های زندانيان سياسی و برخوردهای غيراخلاقی با آنان، اين عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی نوشته است: بار‌ها و بار‌ها برخوردهای کثيف برخی از بازجويان فاسدالاخلاق سپاه و وزارت اطلاعات که متاسفانه امروز حاکم بر قضات بی‌ارادهٔ دادگاه های سياسی نيز هستند با خانواده‌های مظلوم زندانيان سياسی بيان شده و حتما شما هم شنيده و مطلع شده‌ايد ولی هيچ ترتيب اثری به آن‌ها نداده‌ايد. آخرين مورد اين اقدامات بوسيله يکی از بازجويان فاسد اطلاعات سپاه با نام مستعار «اوسط» انجام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار کلمه، نام واقعی اين بازجو “علی انواری” است که با نام های مستعار “علی اوسط” و “علی انوری زاده” در اطلاعات سپاه فعاليت می کند. وی که از افراد بسيار نزديک به حسين طائب، فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه است، پيش از اين معاون اطلاعات عمليات سپاه اراک بوده است.

متن کامل نامهٔ ابوالفضل قديانی به آملی لاريجانی که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

فقطع دابر القوم الذين ظلموا، والحمدلله رب العالمين (انعام ۴۵)

پس بنيان‌های ستم گر و ظالمان فرو خواهد ريخت و حمد و سپاس تنها سزاوار خداوند است

آقای صادق لاريجانی

بار‌ها و بار‌ها برخوردهای کثيف برخی از بازجويان فاسدالاخلاق سپاه و وزارت اطلاعات که متاسفانه امروز حاکم بر قضات بی‌ارادهٔ دادگاه های سياسی نيز هستند با خانواده‌های مظلوم زندانيان سياسی بيان شده و حتما شما هم شنيده و مطلع شده‌ايد ولی هيچ ترتيب اثری به آن‌ها نداده‌ايد. آخرين مورد اين اقدامات بوسيله يکی از بازجويان فاسد اطلاعات سپاه با نام مستعار «اوسط» انجام شده است.

وی که از ابتدای بازداشت غيرقانونی آقای دکتر عليرضا رجايی بار‌ها و بار‌ها به طرق مختلف مزاحم خانواده ايشان بوده و آن‌ها را تحت انواع فشارهای روحی و روانی قرار داده و بد‌ترين شرايط را برای خانوادهٔ محترم و مظلوم بوجود آورده، اخيرا وقاحت و خباثت را بجايی رسانده که به همسر آقای دکتر رجايی گفته من ايشان را به زندان برازجان يا رجايی شهر تبعيد می‌کنم و وقيحانه از وی خواسته از شوهرش طلاق بگيرد. اگر شما و ساير مسئولين ارشد نظام کمترين غيرتی داشتيد اين بازجويان کثيف با اقداماتی بسيار کمتر از اين آنچنان مجازات و رسوا می‌شدند که ديگر اين بی‌دينی‌ها و اقدامات ضداخلاقی امکان بروز پيدا نمی‌کرد و نواميس افراد به بازی گرفته نمی‌شد. ولی بدبختانه امروز اين افراد از سوی سران کشور حتی تشويق می‌شوند و ترفيع می‌گيرند.

من بعنوان يک زندانی سياسی در رژيم گذشته اعلام می‌کنم اين برخوردهای مورد حمايت شما روی ساواک شاه مخلوع را با تمام مفاسد و شکنجه گری‌هايش سفيد کرده است. در آن رژيم عليرغم همه مفاسد و ظلم‌هايش حرمت خانواده‌های زندانيان رعايت می‌شد و هيچ مشکلی برای همسر و فرزندان زندانيان سياسی ايجاد نمی‌شد. متاسفانه اين ننگ ابدی برای اين نظام استبداد دينی است که برای رسيدن به اهداف خود استفاده هر وسيلهٔ غير انسانی را مجاز می‌شمارد و هر آزار و اذيت و فشاری را بر خانواده‌های زندانيان سياسی مجاز می‌شمارد که اوج سقوط اخلاقی و انسانی صاحبان قدرت را نشان می‌دهد.

فقط اين جملهٔ سرور آزادگان را به شما يادآوری می‌کنم که:

إن لم يکن لکم دين فکونوا أحراراً فی دنياکم

ابوالفضل قديانی
زندان اوين بند ۳۵۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016