دوشنبه 27 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دور جديد فشارها بر زندانيان سياسی محبوس در بند کارگاه زندان تبريز

خبرگزاری هرانا - مسئولان زندان مرکزی تبريز از روز پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه، دور جديدی از اعمال فشارها بر زندانيان سياسی محبوس در بند کارگاه اين زندان را، آغاز کرده‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، روز پنج‌شنبه مهندس مسعود حسين‌زاده فعال مدنی اهل آذربايجان در حالی که در حال مطالعه‌ی کتاب در تخت خواب خود بود، توسط وکيل بند احضار شده و به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانيان ديگر در اعتراض به اين عمل در سالن بند کارگاه زندان تبريز، متحصن شده و اعلام می‌کنند تا حضور مسئولان زندان و رسيدگی به شکايتشان به اتاق‌هايشان باز نخواهند گشت.

در پی اين اقدام زندانيان سرانجام ساعت ۲ بامداد جمعه ۲۴ آذرماه، چاووشی افسر نگهبان کشيک با حضور در جمع زندانيان قول به رسيدگی داده و از زندانيان درخواست می‌کند تا به اتاق‌هايشان بازگردند. اما از روز بعد اعمال فشار‌ها هم چنان ادامه داشته و حتی گسترش نيز يافته است.

اين در حالی است که بند کارگاه (کار درمانی) زندان مرکزی تبريز از بندهای سه گانه‌ی متادون بوده و علاوه بر اينکه اين بند از لحاظ بهداشتی در وضعيت اسف باری به سر می‌برد. بيماری‌های خطرناکی از جمله ايدز و هپاتيت نيز در آن شيوع گسترده‌ای دارد.

محمد جراحی کارگر زندانی و آرش محمدی و بهروز فريدی فعالين دانشجويی نيز در اين بند محبوس هستند.

شايان ذکر است مهدی حميدی شفيق فعال دانشجويی نيز که برای گذراندن ۲۱ ماه حبس تعزيری خود روز شنبه ۱۸ آذر بازداشت شده بود، به اين بند منتقل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016