دوشنبه 27 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرغامی: مناظره‌ها در سال ۹۲ با سياست های جديد برگزار می‌شود

ايلنا: عزت الله ضرغامی(رئيس سازمان صدا و سيما) معتقد است که اگر قرار بر برگزاری مناظره‌های انتخاباتی باشد اين مناظره‌ها با سياستهای جديد برگزار خواهد شد.

رئيس سازمان صدا و سيما در حاشيه گردهمايی پژوهشگران سازمان صدا و سيما در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا، درباره کاهش بودجه صدا و سيما گفت: سازمان صدا و سيما مانند همه دستگاههای ديگر اگر اعتبارات بيشتری به آن اختصاص يابد کارهای بيشتر و بهتری می‌تواند انجام دهد امسال بدلايل مختلف و همچنين سياستهای اقتصاد مقاومتی، سياست صرفه جويی در همه حوز‌ها صورت گرفته است لذا ما در حداقل‌ها تلاش می‌کنيم ماموريتهای سازمان را انجام دهيم البته اين هم فرصتی است تا تجريبات جديد صورت بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ضرغامی در پاسخ به سوال ديگر ايلنا؛ درباره اظهارات علی اصغر‌پور محمدی در مراسم توديع و معارفه و همچننی انتصاب وی در وزارت ارشاد گفت: علی اصغر پورمحمدی از مديران خوب ما بوده و هست و آنقدر کار خوب انجام داده است که اگر از يک جمله ايشان دشمنان سوء استفاده کردند زياد اهميت نداشته باشد.

ضرغامی در پاسخ به سوالی درباره سياستهای انتخاباتی صدا و سيما در انتخابات سال آينده گفت: سياستهای انتخاباتی صدا و سيما در مرحله تدوين نهايی است و بعد از اينکه در سازمان مورد تصويب قرار گفت و از مراحل قانونی گذشت در شورای عالی تبليغات که با حضور وزير کشور تشکيل می‌شود سياستهای کلان تبليغاتی به تصويب می‌رسد.

وی ادامه داد: تا زمان تصويب اين سياست‌ها، درباره شخصيتهای حقوقی و حقيقی که به شکل متعارف در برنامه‌های مختلف حضور دارند خيلی سخت گيری نمی‌شود زيرا ما با انتخابات فاصله زيادی داريم و اگر قرار باشد با هر شايعه و احتمالی بخشی از دولتمردان در حوزه حقوقی بخواهند حذف شوند در اطلاع رسانی کشور دچار مشکل می‌شويم البته احتياط‌های لازم صورت می‌گيرد.

وی همچنين درباره نحوه پخش مناظره‌های تلويزيونی گفت: منظره‌ها در ايجاد شور انتخاباتی و آگاه کردن مردم و افرايش مشارکت نقش زيادی دارد البته ما آسيب‌های دور قبل را بررسی کرديم و اگر بخواهد مناظره‌ها در انتخابات سال آينده انجام شود با سياستهای جديد صورت می‌گيرد البته هر چه که قانون مقرر کند ما تابع ان هستيم.

ضرغامی همچنينی درباره بحث احقاق حق افرادی که حقی از آن‌ها در مناظره های سال ۸۸ پايمال شده بود، گفت: در سال ۸۸ اين فضای مناسب برای طرح نظرات مختلف فراهم شد بعد از انجام مناظره‌ها ان چه که به خود نامزد‌ها برمی گشت فرصتی داده شد تا توضيح داده شود.

وی ادامه داد: درباره حرف‌ها و نسبتهايی که به شخصيتهای حقيقی و حقوقی ديگر و يا نهادهای دولتی و دستگاههای مختلف بازمی‌گشت نياز به حجم زيادی زمان و برنامه چند هفته ای داشت تا آن افراد پاسخهای خود را بدهند، هر چند صدا و سيما آمادگی دارد فرصتی را فراهم کند اما ديديم که نياز به يک قانون روشن‌تر دارد که ضمن حفظ فضای آزادی پاسخ لازم هم داده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016