پنجشنبه 11 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرغامی: در دوران فتنه برخی فيلم‌ها و برنامه‌ها را پخش کرديم تا شرايط عادی شود

عزت‌الله ضرغامی، رئيس صداوسيمای جمهوری اسلامی در سخنانی از برخی ترفندهای صداوسيما برای آرام کردن مردم در اعتراضات پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران پرده برداشت. وی گفت رهبر جمهوری اسلامی هم در اين‌باره دستوراتی داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری فارس: رئيس سازمان صدا و سيما گفت: تلاش دشمن اين است که نشان دهد مردم اميدی به آينده ندارند. بايد به مردم اميد دهيم و خدمات دولت گفته شود.


به گزارش خبرنگار دفاعی فارس، سيدعزت الله ضرغامی رئيس سازمان صدا و سيما در همايش امنيت پايدار که به همت دانشگاه امام حسين (ع) برگزار شد، گفت: امنيتی کردن اموری که امنيتی نيست، خود باعث از بين بردن امنيت پايدار می‌شود.

وی افزود: يکی از بهترين پايلوت‌های بررسی اين موضوع فتنه ۸۸ است. حادثه فتنه در اوج قدرتمندی نظام و مشارکت بالای مردم ناگهان اتفاق می‌افتد و خيلی‌ها را غافلگير می‌کند.

ضرغامی ادامه داد: نيروهايی قبل از وقوع فتنه در جامعه وارد می‌شد که ديده نمی‌شد و از ديد خواص مغفول مانده بود اما اثرگذاری خود را گذاشت.

رئيس سازمان صدا و سيما خاطرنشان کرد: همانطور که آنها بعدا اعلام کردند، بحثشان تقلب نبود و مشکل به وجود آمده ناشی از چيزهای ديگری بود که کم کم آن را اعلام کردند.

ضرغامی در ادامه تصريح کرد: بخشی از کار مقابله با فتنه جمع کردن کف خيابان‌ها بود که توسط نهادهای امنيتی انجام می‌شد و در کنار آن بايد بر روی افکار عمومی کار بسيار وسيعی انجام می‌شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در آن زمان از ما خواستند که جداسازی کنيم و نشان دهيم افرادی که الان در کف خيابان‌ها امنيت را بر هم می‌زنند، غير از ۱۳ ميليونی هستند که به جريان مقابل رأی دادند.

ضرغامی با بيان اينکه گفت‌وگوهای تلويزيونی و مصاحبه‌های زيادی در اين خصوص صورت گرفت، گفت: من شخصا با سران فتنه گفت‌وگو کردم و به آنها گفتم شما هم بياييد و گفت‌وگو کنيد اما آنها می‌خواستند يک طرفه بيايند و بيانيه بخوانند، از طرفی برخی از آقايان هم نيامدند و می‌خواستند ببينند در آينده چه می‌شود و بخشی هم که مخالف فتنه بودند، برای صحبت کردن شرط می‌گذاشتند و می‌خواستند بسيار تند صحبت کنند.

رئيس سازمان صدا و سيما با بيان اينکه اصلی‌ترين کار ما عادی‌سازی شرايط بود، گفت: مصاحبه‌هايی با مردم صورت می‌گرفت که آنها عمل فتنه‌گران را تقبيح می‌‌کردند و اين به عادی شدن شرايط کمک می‌کرد.

ضرغامی ادامه داد: همين طور در چهار سال پيش و ايام عيد که آمريکا تبليغات فراوانی برای حمله به ايران می‌کرد، ما در جهت خنثی‌سازی آن گزارش‌هايی از عادی بودن شرايط در ايران و خريد شب عيد مردم پخش می‌کرديم که اين خودش يک کار امنيتی بود.

وی افزود: اگر ادبيات و فرهنگ امنيتی مشترک مبتنی بر مردم داشته باشيم، امنيت کشور در سطح بالايی تضمين می‌شود.

ضرغامی خاطرنشان کرد: رسانه ملی به دليل فراگيری و تأثيرگذاری و مقدم بودن بر جنگ نرم برای همه موضوعات برنامه‌ريزی دارد همچنين اميدبخشی و ارائه چهره مطلوب از جامعه از موارد مهم ايجاد امنيت پايدار است.

وی ادامه داد: تلاش دشمن اين است که نشان دهد مردم اميدی به آينده ندارند و مأيوس هستند و هرگونه سياه‌نمايی و تخريب که به اسم انتقاد و دفاع از مردم و حتی برای اعتمادسازی صورت می‌گيرد، امری نادرست است.

رئيس سازمان صدا و سيما در ادامه خاطرنشان کرد: برخی می‌گويند دولت را نبايد مثل سابق تعريف کرد و يا وقتی خدمات دولت را می‌گوييم، حرف‌هايی به ما می‌زنند بايد به مردم اميد دهيم و خدمات دولت گفته شود.

ضرغامی تأکيد کرد: امروز ما جنگ اقتصادی داريم و دشمن می‌خواهد اقتصاد ما را شرطی کند.

وی افزود: در جلسه‌ای که با رئيس جمهور و برخی وزرا و نهادهای امنيتی داشتيم، مطلبی را گفتم و آن اين بود که چند هفته پيش در حال پياده‌روی نزديک سبزه ميدان بودم که ديدم انگار چند نفر در حال دعوا هستند و مردم جمع شده‌اند اما جلوتر رفتم و ديدم که دعوا نيست و آقايی وسط جمع ايستاده و با موبايل قيمت دلار و اجناس را می‌گيرد و بلند می‌گويد و بقيه در گوشه‌ای قيمت اجناس را در سراسر کشور اعلام می‌کردند؛ حال معلوم نيست ‌آدمی که معلوم نيست با کجا ارتباط دارد، قيمت را در کشور تعيين می‌کند.

ضرغامی در بخش ديگری از سخنانش تأکيد کرد: دستگاه‌های امنيت‌ساز و سپاه بايد توجه کنند که کشور و دولت را کمک کنند تا دولت بار را جلو ببرد و در جنگ اقتصادی موفق شويم.

وی با بيان اينکه اميدبخشی به جامعه در هر مقطعی ارتباط تنگاتنگ با امنيت پايدار را دارد، گفت: تقويت باورهای دينی از ديگر ضرورت‌های امنيت پايدار است.

رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به ديدار اخيرش با آيت‌الله سيستانی اظهار داشت: در اين ديدار ايشان ناراحت بودند و می‌گفتند يک کسی حرفی زده، کتاب شده و همين طور از گذشته مانده و بستر دين را خراب کرده است.

وی ادامه داد: سخنرانی‌هايی که در صدا و سيما پخش می‌شود، در تراز بالای سخنرانی‌های موجود است.

وی تصريح کرد: در معارف دين بسياری از تهديدات پاسخ داده شده است به عنوان مثال شايد اگر سريال مختار قبل از فتنه پخش می‌شد، به اين خوبی هضم نمی‌شد. اما ديديم شباهت ساکتين فتنه، توابين و غيره مفاهيم مشترکی در سريال مختارنامه و فتنه بود.

ضرغامی با اشاره به نقش شبکه‌های ماهواره‌ای در داخل کشور گفت: يکی از بسترهايی که شبکه‌های ماهواره‌ای برای پيشبرد اهدافشان در مقابله با نظام فراهم می‌کند، از طريق برنامه‌های سرگرمی است و چون ما به درستی از اين بستر استفاده نکرديم، مخاطب از شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کند.

رئيس سازمان صدا و سيما ادامه داد: در دوره فتنه برخی فيلم‌ها برای مردم از طريق صداوسيما پخش می‌شد که در اين زمان کمپانی يونيورسال به ما گفت شما از فيلم ما استفاده سياسی کرديد و از ما شکايت کرد و مدعی شد مردم در خيابان‌ها در حال دفاع بودند و شما با پخش فيلم ارباب حلقه‌ها باعث شديد جوان‌ها به خيابان‌ها نروند. شما ببينيد آنها تا چه حد می‌خواهند در امور ما دخالت کنند.

وی افزود: ‌از طرف ديگر ديديم مجری شبکه ۲ برای اجرای برنامه‌ای که به صدا و سيما هم ارتباطی نداشت، به زنجان رفت و از بس مردم تفريحات و سرگرمی‌شان کم بود، ديديم که چه جمعيتی به اين مراسم آمد و آن حادثه ناگوار اتفاق افتاد. اين نشان می‌دهد نياز به برنامه‌های سرگرمی خيلی بيشتر از اين است.

رئيس سازمان صدا و سيما در پايان با اشاره به پرونده هسته‌ای ايران گفت: پرونده هسته‌ای ما ابعاد مختلفی دارد و آنقدر که ما از اين پرونده برای اثبات حقانيت جمهوری اسلامی استفاده کرديم، از هيچ پروژه‌ای بهره نبرديم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016