دوشنبه 27 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجيد اسدی زندانی سياسی بند ۳۵۰ دست به اعتصاب غذا زد

خبرگزاری هرانا - در اعتراض به برخوردهای اخير شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی با زندانيان سياسی، مجيد اسدی دست به اعتصاب غذا زد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، در اعتراض به برخوردهای رئيس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با دو تن از زندانيان سياسی بند ۳۵۰ بنامهای علی معزی و وحيد اصغری که منجر به انتقال ايشان به سلول انفرادی و ممنوعيتشان از ملاقات شده بود، مجيد اسدی به مدت يک هفته دست به اعتصاب غذا زد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجيد اسدی در اعتراض به اينکه همبنديانش با وجود مراجعه خانواده به سالن ملاقات زندان اجازه ملاقات پيدا نکردند، به مدت يک هفته دست به اعتصاب غذا زد و خواهان محکوميت جهانی عليه جنايات حکومت در حق زندانيان گرديد.

مجيد اسدی، فارغ التحصيل رشته اقتصاد دانشگاه علامه در تاريخ ۱۳ تير ۸۷ دستگير و ۸۷ روز را در انفرادی ۲۰۹ اوين سپری کرد.

حکم دادگاه بدوی وی در ارديبهشت ماه ۸۹ به وی ابلاغ گرديد، که در آن به ۴ سال حبس تعزيری محکوم شده بود.

علی رغم درخواست تجديد نظر، بدون اينکه حکم نهايی به او ابلاغ شود، برای اجرای حکم به زندان فرا خوانده شد و از تاريخ ۱۳ مهر ماه ۹۰ در بند ۳۵۰ اوين بسر می‌برد.

همچنين غلامرضا خسروی سوادجانی زندانی محکوم به مرگ بند ۳۵۰ اوين نيز برای دومين هفته متوالی در اعتراض به ممنوعيت ملاقات علی معزی و وحيد اصغری از انجام ملاقات با خانواده خود باوجود حضور ايشان در سالن ملاقات امتناع کرد.

گفتنی است، علی معزی بدليل اينکه دادگاه خود را عادلانه، قانوی و مشروع نمی‌‎دانست، سه بار از رفتن به دادگاه قاضی صلواتی امتناع کرد و سپس به سلول انفرادی منتقل و پس از بازگشت به بند عمومی ممنوع الملاقات گرديد.

وحيد اصغری نيز عدم صلاحيت دادگاه و سوء استفاده صلواتی از حضور فيزيکی متهم برای حکمهای از پيش تعيين شده و نيز اجبار به پوشيدن لباس زندان و دستبند را علت امتناع خود از حضور در جلسه دادگاه عنوان نمود و به همين جرم به مدت يک هفته به سلول انفرادی منتقل و پس از بازگشت ممنوع الملاقات گرديد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016