چهارشنبه 29 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حداد عادل: آزادی مهدی هاشمی خيانت نيست، تفکيک جنسيتی دانشگاه ها عيب نيست

شيراز – خبرگزاری مهر: نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی آزادی مهدی هاشمی را خيانت به کشور ندانست.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حدادعادل شامگاه چهارشنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجويان علوم پزشکی شيراز در پاسخ به سئوالی در خصوص آزاد شدن "مهدی هاشمی" از زندان گفت: قاضی پرونده تشخيص داده که با وثيقه ۱۰ ميليارد تومانی آزادی ممکن است و اين حرکت کاملا قانونی است.

وی تصريح کرد: تشخيص قاضی است که آيا آزادی متهم به پرونده صدمه می زند و يا خير در اين جا ما نمی دانيم که قاضی چه مبانی و يا مدارکی داشته که چنين تشخيص داده است.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينکه اين آزادی به معنی پايان محاکمه نيست تاکيد کرد: آزاد کردن اين متهم به معنی محکوم شدن و يا نشده او نيست ممکن است در آينده محاکمه و زندانی هم شود.

حداد عادل تصريح کرد: درعالم سياست آزادی اين متهم برای مخالفان "مهدی هاشمی" هم تعجب آور و انتقاد بر انگيز بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در حال فکر کردن برای حضور در انتخابات هستم

وی در ادامه اين نشست در پاسخ به سئوالی در خصوص کانديدا شدن خود در انتخابات رياست جمهوری، گفت: خيلی ها فکر می کنند که اين سفر ها و صحبت ها انتخاباتی است اما اينگونه نيست و امروز در حال بررسی و فکر کردن برای حضور در اين انتخابات هستم.

رئيس فرهنگستان زبان و ادبيات فارسی تاکيد کرد: همانطور که رهبری فرموده اند فعاليت زودرس به مصلحت هيچکس نيست و من هم در حال بررسی هستم تا ببينم وظيفه ام چيست.

حداد عادل در خصوص اسامی کانديدا های اصولگرايان افزود: افراد زيادی مطرح هستند، از بنده، قاليباف و ولايتی اسم برده می شود و من هم گفته ام که ما با هم در ارتباط هستيم و گفتگو داريم و از طرفی آقايان متکی، پور محمدی و کسان ديگری از اردوگاه اصولگرايان هستند و حتی نام آقای سعيدی کيا هم شنيده ام که گفته می آيم.

وی با اشاره به نام کانديدا های اصلاح طلبان نيز يادآور شد: آقايان عارف، نجفی، جهانگيری و حتی آقای خاتمی، حال اينکه بيايد و نياد مشخص نيست.

تفکيک جنسيتی دانشگاه ها عيب نيست

مشاورمقام معظم رهبری در پاسخ به سئوالی در خصوص تفکيک جنسيتی در دانشگاه ها، گفت: اگر اين امکان باشد که به لحاظ تعداد دانشجو و استاد، کلاس ها جدا باشد برای بانوان راحت تر است و بنده هم عيبی نمی بينم که کلاس ها جدا باشد.

حداد عادل تاکيد کرد: اکنون هم در کلاس ها آقايان و بانوان جدا می نشينند ولی بايد توجه داشته باشيم که ما کمترين مشکل را در خصوص اختلاط جنسيتی در دانشگاه ها داريم.

وی در خصوص وضعيت حجاب نيز تصريح کرد: اعتقاد من اين است که برای ايجاد حجاب بايد اعتقاد به حجاب را توسعه داد هر چند در جاهايی تدبير و برخورد هم لازم است.

حکومت دينی بر خلاف دمکراسی عمل نمی کند

وی در تحليل مباحث روز ايران و جهان نيز گفت: حکومت دينی هيچگاه برخلاف دموکراسی عمل نکرده و نمی کند، نگرانی غربی ها از حکومت دينی به دليل پشتيبانی توده مردم از دين و اعتقادات دينی است.

حداد عادل ادامه داد: آمريکايی ها که آنقدر نگران سکولاريسم هستند چرا در مورد اسرائيل نگران نيستند آنها نگران هستند که کشوری اسلامی نباشد.

مشاور مقام معظم رهبری تاکيد کرد: اگر آمريکا و غرب در حال حاضر مخالفتی در کشور با يک جريان دارند يا جريانی ديگر را تاييد می کند در اصل محاسبه کرده که با پيروزی يک جريان می تواند تا چه حد به هدف خود نزديک شوند.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی يکی از دلايل اعمال تحريم ها را جدا کردن مردم از مسئولين و پاره کردن پيوند ملت ايران با نظام و رهبری دانست و تصريح کرد: راهکار مقابله با همه اين موارد پايداری بر حکومت دينی است مردم بايد در صحنه بمانند، می مانند و می توانند با نوآموری و ابتکار فشار ها را خنثی کنند.

مجلس از اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه ها جلوگيری کرد

در ادامه اين نشست حداد عادل در پاسخ به سئوال ديگری در خصوص عملکرد مجلس برای رفاه مردم، گفت: مجلس به دولت اجازه نداد فاز دوم قانون هدفمندی يارانه ها را اجرايی کند و خواست تا دولت سهم بودجه ای را که از افزايش نهاده های انر‍ژی به دست می آورد را به توليد داده تا نرخ کالا ها کاهش يابد.

وی يادآور شد: اين طور نيست که نمايندگان مجلس در رفاه باشند و شرايط مردم را درک نکنند و به دنبال حل مشکلات آنها نباشند اما بايد توجه داشت اکنون در شرايط جنگ قرار داريم و هرکس هم در اين عرصه وارد شود می داند برای چه می جنگد.

با فشار و تهديد مذاکره نمی کنيم

مشاور مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمريکا نيز تاکيد کرد: تصور می کنم که آمريکايی ها بخواهند ما را سر ميز گفتگو بنشانند با اين هدف که به جهانيان بگويند کاری که ۳۴ سال انجام نشد با تحريم و فشار اقتصادی عملی شد.

وی ادامه داد: آنها به دنبال حل مسئله نيستند بلکه می خواهند اثبات کنند که تحريم ها موثر بوده و در اين راستا ممکن است که ابتدا روی خوش نشان دهند و بعد که گفتگو شروع شد آن را به عنوان يک برگ برنده رو کنند.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصريح کرد: سخنان ما روشن است آنها به بهانه هسته ای و اينکه ايران به سمت سلاح هسته ای رفته ما را تحريم کرده اند، حالا که اينگونه نيست تحريم ها را حذف کنند، يک قدم نشان دهند آن وقت مذاکره می کنيم اما تحت فشار مذاکره انجام نمی شود.

اظهار نظر در خصوص مرسی با دقت باشد

حداد عادل در خصوص نوع نگاه ها و رفتار های رئيس جمهور مصر يادآور شد: در عقايد "مرسی" و مواضع سياسی او نکاتی است که با مواضع ما هم خوانی ندارد مانند بحث سوريه، اما جهات مثبتی نيز دارد او منتخب مسلمانان مصر است و جانشين "حسنی مبارکی" شده که مردم مصر به دليل سازش او را کنار زدند به همين دليل بايد در اظهار نظر ها محتاط تر باشيم.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی تاکيد کرد: آيا بايد استقلال خودمان را در برابر فشار های آمريکا بفروشيم و به آنها بگوييم شما يک لقمه نان به ما بدهيد و هر چه می خواهيد بر سر فلسطين و ديگر مسلمانان بياوريد و ما سکوت کنيم، استقلال داشتن بهايی دارد که بايد آن را پرداخت کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016