دوشنبه 20 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زيباکلام: خانواده هاشمی هيچ‌گاه دنبال سرنگونی نظام نيستند

استاد علوم سياسی دانشگاه تهران در خصوص انتشار فايل صوتی از سوی نيک آهنگ کوثر، کاريکاتوريست فراری خارج نشين، درباره تلاش مهدی هاشمی برای سرنگونی نظام، گفت: قطعا خانواده هاشمی دنبال سرنگونی نظام نيستند.

صادق زيباکلام در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تا آنجايی که بنده می دانم خانواده آقای هاشمی به شدت به نظام وفادار هستند و هيچ وقت عمل، گفته و اعتقادی که مبنی بر سرنگونی نظام باشد ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: هم مهدی، هم محسن، هم ياسر، هم فائزه و هم فاطمه هاشمی رفسنجانی می دانند که اگر اين نظام خدايی ناکرده روزی دچار دگرگونی يا ساقط شود، مملکت دچار چه بی ثباتی، هرج و مرج و فروپاشی خواهد شد و اين موضوع اول از همه دامن آنها را خواهد گرفت.

اين کارشناس سياسی، تصريح کرد: از مجموع اين دلايل بر می آيد که فرزندان آيت الله هاشمی هيچگاه سخنی در اين باره نخواهند زد و به دنبال سرنگونی نظام نخواهند بود.

زبيا کلام در عين حال درخصوص اظهارات مهدی هاشمی در اين مکالمه محرمانه تلفنی عليه ارکان نظام و اقداماتش در جهت مقابله با آنها گفت: البته انتقاد از عملکرد مسئولان طبيعی است و قطعا بسياری از افراد اين انتقاد را دارند.

وی ادامه داد اگر کسی نسبت به عملکرد مسئولان انتقادی دارد و ما اين انتقاد را مرتبط با تلاش او برای سرنگونی بدانيم قطعا فکر و حرف بی ربطی است.

زيبا کلام در ادامه درخصوص صحت و سقم اين فايل صوتی خطاب به منتشرکنندگان گفت: واقعا اگر نيک آهنگ کوثر حرفی در جهت حمايت و يا تاييد فرزندان و خانواده آقای هاشمی ميزد، مخالفان به اين حرف ها ترتيب اثری می دادند يا نه؟

وی اضافه کرد: اين از نظر اخلاقی کار بسيار زشتی است که مخالفان يک فرد يا يک جريان وقتی حرفی در جهت تاييد آن افراد زده می شود اين حرف را معتبر نمی دانند اما اگر خلاف آن اتفاق بيفتد حتی در صورت اينکه حرف از تريبون های مخالف انقلاب زده شود آن را ترتيب اثر داده و به آن استناد می کنند.

زيبا کلام در پايان خاطر نشان کرد: متاسفانه اخلاق و رعايت اصول در مبارزات سياسی بعد از انتخابات سال ۸۸ زير سئوال رفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در فايل محرمانه منتشر شده بر روی شبکه های اجتماعی و رسانه ای فارسی زبان که مدت زمان آن ۲۱ دقيقه و ۲۰ ثانيه است، نيک آهنگ کوثر کاريکاتوريست و از فعالان رسانه ای ضد انقلاب با فردی که او را مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند آيت الله هاشمی می خواند، به گفتگو می پردازد.

در اين گفتگو طرف گفتگو با نيک آهنگ کوثر اظهارات عجيب و تکان دهنده ای درخصوص نقش خود در فعاليت های متعدد و تاثيرگذار در سالهای اخير عليه جمهوری اسلامی و نهادهای قانونی کشور و هم چنين انتخابات سال ۸۸ بيان می کند.

محسن هاشمی رفسنجانی انتساب اين اظهارات به برادر خود را تکذيب کرده است اما رسانه های اپوزيسيون و شبکه های اجتماعی ضد انقلاب چون بالاترين، ضمن پوشش تکذيب انتساب اين مصاحبه توسط محسن هاشمی، همزمان هجمه سنگينی را عليه نيک آهنگ کوثر صورت داده و از وی به دليل انتشار فايل محرمانه مذاکرات وی با مهدی هاشمی به انتقاد شديد از وی پرداخته اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016